Grattis på treårsdagen!

Grattis på treårsdagen alla valpar från kull nummer två!
 
Tiden går fort. Jag minns det som igår, den där kvällen för tre år sedan. Jag bodde i Växjö på den tiden. Jag skulle jobba natt på ett äldreboende när mamma ringer och säger att förlossningen dragit igång. Och jag svävade på rosa moln, hoppades att min valp skulle födas frisk och pigg. Jag önskade mig en tanfärgad tik. Under kvällen och natten hölls jag uppdaterad på telefonen. En siffra, följd av könet. 1, 2, 3... 9, 10! Tio små valpar. En av dessa var min tanfärgade lilla tik. Hon som sedan flyttade hem till mig vid åtta veckors ålder och som sedan dess värmer mina fötter, trängs i min säng och kryper för nära på morgonen när jag viskar "god morgon", gör det alltför lätt att somna om igen...
 
Tre år har gått sedan hon och hennes nio syskon kom till världen. Tre år. Och nu bor vi i Göteborg, hon och jag. I radhuset där hon föddes. Det är och förblir hon och jag mot världen. Att skaffa henne var ett beslut jag aldrig kommer att ångra. Det bästa beslut jag tagit. Så många tårar jag fällt i hennes päls, så många sorgsna tankar hon slickat bort. Så många skratt hon framkallat när hon skuttat genom vatten, snö, gräs... Lady är ett livslångt beslut. Hela hennes liv ska hon vara vid min sida och jag gör allt för att ge henne ett så bra liv som möjligt. För hon gör allt för att ge mig det. Kärleksfullare hund får man leta efter!
 
Tre år. Det känns som om tiden gått så fort, men så mycket vi hunnit med! Och så mycket vi (förhoppningsvis) har framför oss!
 
Sorgligt nog händer det inte mycket här på bloggen längre. Vardagen har tagit över så mycket och man prioriterar annat. men högst upp på min prolista står hon. Den där valpen som föddes för tre år sedan ganska så exakt.
 
Grattis Lady, och tack Catchy för den lilla valpen som kommit att bli min allra bästa vän.
Grattis, alla tio. Och alla familjer som får dela deras livsglädje, varje dag!
Ta hand om varandra.
 
MVH Annie & Lady

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0