Lady på Bohus Fästning

Häromdagen var det sol ute. Det är svårt att tro om man kikar ut genom fönstret nu. Det är blåsigt och regnigt och dötrist. Synd, för i gårkväll då vi gick sista promenaden var himlen klar. Jag tänkte ta ut kameran och fota lite i det fina området vi flyttat till. Men tji fick jag. Gillar man halv storm bör man gå ut just nu...

Men häromdagen var det, som sagt, fint väder! Då åkte jag och Lady till Bohus Fästning och åt glass. Hon fick smaka lite från mitt finger. Och nej, hon slickade inte på min glass. Hon försökte, när jag höll fram den för att ta kort på den, vilket jag genast förevigade. Men liten unghund hade rätt kul ändå, hon nosade och jagade fjärillar...

Jag älskar Bohus Fästning. Är uppvuxen i dess skugga, och för mig betyder borgen trygghet och stabilitet... och den är rätt vacker, på sitt fallfärdiga sätt. Jag har en crush på gamla byggnader. Och Bohus Fästning är ganska gammal.

Lady vill ha glass





Kommentarer
Postat av: Dan Brickman

Vi som känner lilla (nåja..) Lady vet hur mat/godis/kattkäk/allt sugen hon är :-)

2011-05-23 @ 22:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0