Kattungar på G

Nu börjar flytten kännas rodd i land. Jag (Carina Brickmans äldsta dotter) räknar det som att jag och Lady nu officiellt har flyttat in. Det ska upp tavlor på väggarna, garniner om fönstren och annat småpiff, men på det stora hela känns det mycket färdigt här.

Dock finns det mycket fel. Lägenheten är nyrustad, men inte på ett bra sätt. Barnspärrar i köket förhindrar och försvårar både diskning och matlagning. Efter bara en dag stank det under diskhon (vädring? Om det luktar så efter en dag, hur ska det då lukta när det blir instängt och inbott?) och elementens kontroller eller vad det nu heter är vinklade ut i rummet. Opraktiskt.

Min sambo Danne går fortfarande i skolan nere i Småland, så han joinar oss inte på riktigt än på några veckor. Men jag tänkte ta hit katten om ett par dagar.

Och på tal om katter... det verkar som att både mammas katt Gråtroll och vår Geisha väntar kattungar. Jag vet inte om jag tror det om Geisha, men om Gråtroll är jag nästan säker. Vi får se. Funderar någon om att skaffa katt? Håll utkik! Vi kan inte garantera det, men det finns viss risk för att de blir fullkomligt ursöta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0