Hundar är otroliga!

Hallå där!

Annie och Danne med Lady är barnvakt åt helbror/kullbror Dexter över helgen.
Vi har varit ute och lekt någon timme i regnet, och vi stötte på en härlig snubbe med en schäfer/collieblandning som vi tog följe med. En riktigt långtur blev det, i skogen. Hundarna brottades och sprng och hade jättekul. Efter att ha blivit regält torkade inne i hallen har de nu däckat, Lady på sin vanliga plats i soffan (blöt hund i soffan... hm, men vafasen, hos sover så sött!) och Dexter på sin egen handduk i hallen (Han vill helst ligga i hallen, av någon anledning). De sover gott och har gjort det en stund. Men...

Killen vi mötte (eller mannen, rättare sagt) var musiker och kämpar på med sin musik. Han tipsade mig om att leta upp honom på Youtube. Så nu gjorde jag det. Vad händer? Jodå, hundarna sover... tills att killen börjar prata. Då kommer Dexter springande, lystrande, och fnyser sådär som hundar gör innan de bestämmer sig för om de ska skälla eller inte. Jag pausar. Dexter slutar och går till hallen igen. Jag startar. Dexter kommer springande och fnyser. Jag startade upp en film på datorn för att se om han reagerade då... men inte. Dexter lade sig till rätta i hallen...

Jag kan bara dra slutsatsen att han kände igen mannens röst och reagerade. I så fall är hundar otroliga! Så jag väntar med att se videon en stund, så kan Dexter vila ut från lekstunden. Den här videon vard et jag försökte se:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0