Isen bar 25kg

Vi är hemma igen efter en två timmar lång skogsrunda. Det var mysigt. En grad varmt och solsken. Hundarna sprang och sprang och sprang. Det roligaste var när vi passerade bäcken. Vi kan säga såhär... tjugofem kilo, kunde isen bära. Men när trettiofem kilo kom kutande, då brast den. Jag har bilder på spektaklet, men de ligger i min telefon. Jag lägger upp dem när jag får möjlighet, i detta inlägg.

När mamma fiskat upp Bonita ur den iskalla bäcken skulle Danne ta sig över... vad händer? Jo, en tokig liten valp kastar sig mot husse, och hamnar i vattnet istället. Hon lyckades ta sig upp på kanten igen efter en stund, men det var två blöta men tokiga hundar vi fick skynda hem med. Bad i all ära, men i slutet av januari, i en isvak, är kanske inte att rekommendera...





























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0