Student och käk på stan

Nu är jag tillbaka hemma igen efter ett intensivt stadsbesök. Bonita har däckat på golvet, och hon kommer nog att sova gott hela kvällen. Först åkte vi buss, sedan besökte vi Erica Lundbladhs student. Hon och typ 400 andra tog studenten från Kungsmadskolan i Växjö idag, och jisses, vad mycket folk! Bonita var feg och gömde sig intill mig, och vågade knappt sticka fram nosen när någon ville hälsa. Stackars liten tös!

Det var väldigt kul att träffa Erica & hennes familj, för en gång i tiden var det min extrafamilj. Den tiden saknar jag verkligen. Då var man liten och blond och älskade att leka med barbie och Bratz, men schhh! Det fick ingen veta ;-) Livet var inte lätt när man var 13-14.

Klockan ett skulle jag träffa tjejerna från skolan för att käka, och det var den egentliga anledningen till besöket. Bonita fick följa med dels för träning, dels för att slippa vara ensam och dels för att jag gärna vill visa upp min söta lilla vovve för världen. :-] Det blev Tahimat på en uteservering, jättetrevligt!

Mot slutet skulle jag gå och hämta mer vatten, och hundvana Jecka skulle hålla Bonita. Ing problem, trodde vi alla! Jag gick in i resturangen, och vad händer? Det blev ett himla liv utanför: Bonita kastar sig in efter mig och Jecka flyger med och hann knappt fatta vad som hände förän och och Bonita också var inne i restaurangen. En av dem som jobbade där rusade efter, i tron att Bonita ville in till köket.

Jag har sällan skrattat så mycket, för det såg så lusigt ut, Jecka på marken, Bonita glatt oskuldsfull i mina hälar och servitrisejn efter. Hahaha, hundar! Hur ska man kunan skälla på Bonita, som bara ville vara hos sin mellanmatte? ;-) Mitt hjärta smälte.

Nu står wookresterna i kylen toch ska bli Bonitas kvällsmat. Jag ska baka och fixa lite inför i morgon. Vi har bland annat tvättid mellan fem och tio. Den får vi inte glömma! Lägenheten får väl se ut som den brukar, ja skäms inte över den. Det är trots allt bara min student, ingen galamiddag. Fast, jag kanske ställer in tvättstället i varje fall så att vi får plats att vara här...

Bonita på Bussen

Erica tar studenten

Glada, gråtande Erica :-)

Jag måste också tillägga att Bonita är jätteduktig på att åka buss. På ditvägen satt hon och tittade sig omkring hela tiden. Och hon låg ner och sov typ hela hemvägen. Hon kanske var för trött för att sitta då. :-) och nu får Bonita sin egen Kategori här på bloggen, Bonitakategorin.

Och nu får det räcka med inlägg för idag. tre inlägg får faktiskt räcka ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0