Birka har ett nytt hem

Jag har en glad och en dålig "nyhet". (Vi har vetat ett tag men inte riktigt hur det ska gå, och personligen vet jag inte några detaljer.)

Jag börjar med den dåliga nyheten. Underbara valpköparen Sofie kan inte ha kvar Birka. Hon har stora problem med sin rygg, vad jag förstår någon gammal skada, som blivit värre igen. Vissa dagar fungerar det inte alls att ha hunden, andra dagar utmärkt. Men hon tog det beslutet i varje fall, och det förstår vi alla. Att ha hund ska inte vara ett lidande, hur mycket man än älskar sin hund.

Den bra nyheten är att Birka ska flytta hem till några kompisar till Sofie. De heter Helena och Thomas, och har känt Birka länge och hon känner dem. De har varit hundvakter tidigare åt henne, och bor någonstans utanför Gällinge med mycket mark och närhet till vatten (Birka älskar vatten lika mycket som sin mor och syster).
De dagar då de jobbar kommer Birka passas av helanas pappa som redan har en sshäfertik. Det låter i mina öron jättebra: Och Sofie kan fortsätta träffa hunden hon älskar!   

Personligen tycker jag att det löste sig bra för alla parter. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0