Nya bilder och ny information!

Det är arbetsamt att ha många bollar i luften på en gång. :-) Men det är kul! Tyvärr blir man lite splittrad av det. Till exempel har jag (måste jag skamset erkänna) glömt bloggen ett par dagar, fastän jafg haft bilder att lägga upp. Fy på mig!!

Vi har blivit bilägare jag och Danne, så nu ska vi åka bil upp till Gbg framöver. jag är faktsikt förvånad över hur billigt det är att ha bil (så länge den inte går sönder). Jag trodde att vår ekonomi skulle stappla fram, men det har visat sig att min buss, som jag tyckte var så billig, kostar dubbelt så mycket jämfört med bilen. man har i och för sig försäkringen en gång i månaden, och skatten då och då, men de löpande kostnaderna trodde jag skulle bli svårare. jaja, vi får se hur jag tycker och tänker om det här i höst. Just nu vet vi ju inte hur livet ter sig då; ifall jag kommer in på någon utbildning eller ifall jag måste jobba, och i så fall vart jag ska hitta jobb.

Katten har skött sig fantastiskt ett tag. Jag måste verkligen säga att jag älskar henne. Det finns få saker som slår känslan av en liten, fuktig nos mot ens näsa när man vaknar på morgonen och hittar en spinnande dmhuss på bröstkorgen, eller då man ligger och läser och hon kryper upp i knäet. geisha är sällskaplig och pratglad, vilket gör hemmet så levande med henne i huset. Helt ärligt fårstår jag inte dem som klarar att leva helt utan djur i huset/lägenheten... jag led innan vi tog hem vårt kattskrälle.

På tal om kattskrället, så tror jag att jag listat ut varför hon klättrade på gallret på balkongen. inte för att komma ut, utan för att hon jagar insekter om kvällarna. Igår var hon sjövild. och stolt. Hon fångade sitt första byte. En skalbagge.

I helgen var vi tre i Göteborg mot bättre vetande. Det var för att hämta bilen. Dock ska mamma visa oss hur man bäst tar hand om de rostprickar som finns, så vi måste upp igen för att tvätta den och för att Danne ska få köra ordentligt. Mamma har tappat bort körningstillståndet. Sedan ska hon kolla batteriet. Det var en lampa som lyste när vi åkte från Göteborg, och det oroar oss lite, men min bilmekanikermamma ska kika lite. :-) Det känns tryggt. Lampan slocknade, men man kan aldrig vara nog försiktig.


Här kommer bilderna.


I helgen fyllde valparna 2 veckor. Och denna smarriga tårta bakade jag till mig och danne i midsommar. varför lägger jag ut den bilden? Tja, det vet jag inte. .-) jHittade den i kameran nu, och den såg så god ut.



Vad är då detta? det är valparnas vikt vid två veckors ålder. Efter Tingeling började mamma använda enheten gram istället för kilo, då minstingarna inte ens vägde så mycket. Som ni ser är lady näst största tiken. :-) Hanarna leder fortfarande ligan, med Baloo i spetsen!





Ariel.





Baloo





Blunder





Cleo

Lady

Lady

Lady (Nästa gång måste Danne släppa taget om denna valp så att jag kan fotografera henne annat än när hon sover i hans famn ;-)





Lafayette





Nemo

Tingeling

Tingeling

Tingeling (Min favorit!)





Triton

Ludde

Ludde

Ludde

Ludde


Så, det var alla. :-) Jag längtar ihjäl mig efter de små liven...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0