På förslag från mamman

Idag lägger jag upp någonting ganska ovanligt och kanske otippat.
Min mamma tyckte att jag skulle lägga upp ett par bilder på hennes systera (min mosters) hästar. De råkar vara väldigt fina, ett arabsto på några och tjugo samt stoets föl, en numera vallack (?) på några få år. De heter Maniera, även kallas Mannie, och Dardir, även kallad Didde.

Vi är en väldigt djurtokig familj, som synes. Vi kom just nu in från en promenad med vovvarna, en lekstund i snön. Förresten har jag lite bilder på Catchy att lägga ut, men de ligger på min dator och jag sitter vid Dannes för tillfället. Det blir väl i morgon :-) Nu är klockan alldeles för mycket och det är verkligen dax att sova!

Min moster bär smeknamnet Monster Mimmi, så om ni stöter på det uttrycket på bloggen kan ni kanske komma ihåg att det är henne jag menar. Hon har alltid varit vår monster, istället för moster, för hon har kittlat oss hela våra liv! ;-) Ett riktigt, norrländskt monster.

Här har vi hästkrakarna. Granna va?
Först har vi Mannie:
Mannie

Och sedan hennes "föl", Didde:
Didde

Didde

Didde

Jag vill också ha häst! Och hund... och gård... och massa annat också. Tänk, vad vore livet utan drömmar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0