Ett mejl från Mamma:

Tänkte försöka skicka över lite bilder på snöret när hon leker snöröjare:-) och e surrogatmammma! Några e lite suddiga, jag skyller det på kylan.
Har föresten "tjuvläst" den där valpboken (Valpen- hela livet) som jag köpte till er och som ni så förträffligt glömde kvar. När ni får ner den! Jag säger bara LÄS! En kanonbra bok för dom som funderar på att skaffa hund, vare sig det är den första eller ej. Den går inte in på rasbeskrivningar som så många andra hundböcker, utan säger bara att man skall fundera nog på vilken ras man tror man passar med och läsa på om hur den rasen är. Vad den här underbara boken av Mickie Gustafsson däremot tar upp, genomgående, genom hela boken. är hur hundar fungerar, tänker och lär. Inga konkreta träningstips som: gör så här för att få hunden att gå fot, eller inte dra i kopplet ( hade kanske behövt det till Bonita dock ) Det är hundpsykologi för hela slanten, återkopplingar till djuret Hunden, deras flockmentalitet, deras eget språk som är minst lika nyanserat som vårt, fast vi inte är medvetna om det. Boken lär helt enkelt oss som ägare att tänka som hundar, lära ut och fostra som hundar. Hela tiden är det återkoplingar till hundens ursprung, vargen, och deras betende. Framför allt, det som ger mig lite upprättelse i mitt tänk, ha inte bråttom att lära valpen allt med en gång. Även valpar är barn och vissa saker måste mogna fram även hos dem. En bok som alla som ens funderar på att skaffa hund borde tvingas läsa. Om jag nu inte kan släppa taget om den så hittar ni den på "natur och Kulturs förlag (skojha bara!)
Jag skickar med den med syrran när hon kommer. Puss mamma. Pussa min älskling från mig

Bonita

Bonita

Bonita

Bonita

Bonita

Bonita

Bonita

Bonita

Bonita


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0