Koppeltvång

Förra fredagen åkte jag, Danne och Mamma till Huveröds på Backaplan för att köpa ett halsband och ett koppel till Bonita. Bimbos nya familj får ge henne ett eget, men tills vidare lånar vi ett halsband av vår granne. Hennes hund Harry har ju ändå vuxit ur det. Och Catchys gamla är uppätet.
De små blev föremål för en hel del leenden och beröm, men inte så mycket som jag hade trott. Till slut åkte vi hem. och Bonita fick på sig ett sött, rosa halsband med glittrande strass. Bimbo blev iklädd babyblå, och bägge små vovvarna ogillade skarpt både halsband och koppel. Det kliade och det var läskigt att inte kunna springa fritt.

På en äng inte långt hemifrån släppte vi loss deras koppel och lät familjen leka¨. Catchy älskade det. Ibland var hon lite väl våldsam mot sin äldsta dotter, men lade av när man sade till henne. Jag och mamma sa det, Catchy har kommit in i en tredje fas. Fas 1 var när hon älskade valparna, då de bara var söta och sov mest hela tiden. Fas två avskydde hon dem, för då tjöt de efter henne hela tiden och deras tänder gjorde ont när de diade, vilket de (särskillt Bamse) försökte göra hela tiden. Och nu, i Fas tre, har de slutat bita hennes tuttar och istället övergått till att busa med henne, på riktigt! Äntligen kan hon leka med dem!! Hennes favoritlekar är tt stjäla deras leksaker och sedan springa iväg, så att de jagar henne, eller att helt enkelt leka jage med dem: hon springer i en stor cirkel så snabbt hon kan, medan de springer i en liten cirkel innanför och gläfser och skäller.

Vi gick ut med dem hela tiden, först jag och Danne, sedan vi och syster min, sedan jag, Danne och min bästa kompis Hanna. Det gick bara bättre och bättre. :-) De verkar lättlärda!
Jaja, jag ska sluta babla och visa bilder från i helgen nu. Enjoy!


Syrran tycker visst om Bimbo

Bimbo hittar rolig pinne!

Bonita vill också ha Bimbos pinne.


Men Bimbo vill inte förlora sin söta pinne!

Och så fortsätter promenaden!

Bimbo vägrar gå i koppel.

Fast såååå farligt ser det ju inte ut att vara.

Bimbo var väl inte heller jätteförtjust i.

Ursch, vad det kliar! Men det var kul att springa löst...

Catchy var i sitt Esse.

Naa-nana Na-na naa! Titta vad mamma har!

Sedan blev det Tupp-juck på ängen!

Och Stolle-tyck med mamma!

Sedan på med det förhatliga kopplet igen!

Nöjd hundägare (Min lillasyster Nea)

Valp tar igen sig lite... i kopplet.

Bonita poserade som vanligt...

Hon var verkligen skitsöt i sitt nya halsband och koppel!

Innan det var dags att gå hem blev det en tripp till Sandlådan.

Där övervalade Catchy stolt hut valparna lärde sig gräva (Fast de kan de redan, ni ska se mammas rabatter!)

Sedan var det åter dags att ta på kopplet och vandra hemåt igen.

Sedan fick de små liven äntligen vila.

Tack för en mysig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0