Den lilla överraskningen!

Det är kanske inte så mycket att komma med, men jag har pillat ihop en litet stamtavla! Dock kunde Max ägare inte komma ihåg vad Max mamma hette, så den informationen måste jag lägga till med när hon hommer hem från Umeå. Men det kan ju vara kul att komma ihåg sina valpars förfäder trots att man inte själv känt dem. Personligen kände ju vi Catchys pappa och delvis mamman. Jag ska be mamma att be Karin att kolla upp vad Snoddas och Ritzies föräldrar hette. Men två generationer tillbaka är ju inte helt fel att veta om.

Stamtavla

Att lägga till då: Snoddas pappa var Berner och hans mamma var Flat. Ritzie var helrottis. På Max sida vet vi inte riktigt hur mycket som är vad, men samma blandning finns där någonstans. Dock är i alla fall 75 % rottis. Och någonting som är väldigt säkert är att deyhär inte är sista kullen mellan Catchy och Max. En kull till blir det. Frågan är bara när. Det avgör Catchys hälsa. Just nu är hon ju i topp igen, så mamma vågar nog vänta ett år. Är hon inte i topp blir det en kull 2010 och sedan No More. Och i den kullen har jag personligen tingat en valp. Om vi inte vetat det innan, så har dessa valpars ägare visat oss hur duktiga unga är med hundar. Tre av valparna tillhör ju unga par, och alla tre verkar ha det toppenbra. Det bådar gott för vår gemensamma valp ;-)

Som sagt, så ska jag utöka stamträdet mer. Nu är ju inte Hundsläktforskning det som är mest intressant, men lite kul tycker jag att det är. Jag hoppas att valpägarna också känner ett svagt intresse. Det är ju trots allt från dem valpen fått sina anlag till att bli de underbara Supervovvar de just nu sitter och klappar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0