Aktivera bloggen

Idag kom Brorsan på besök. och med Brorsan, så menar jag Caddy. Jag kan ha nämnt honom innan. Han är Catchys lillebror. 55 kg knähund. Hans ägarinna är Karin, samma Karin som ägde Catchys pappa Snoddas, samma Karin som hjälpte Catchy att trycka ut våra fem älsklingsvalpar. Samma Karin råkar vara en rätt god väninna till mamma, vilket egentligen är anledningen till att vi kom över Catchy.

Så idag var Karin här och åt "frukost" klockan halv 3. Eller rättare sagt, hon åt mellanmål med mig och Danne medan mamma åt frukost. Mamma hade jobbat natten åt en kompis så hon hade just stigit upp. Och med sig hade hon som vanligt lille Caddy. Innan de åkte iväg för att uträtta några ärenden tog vi några riktigt fina bilder på vovvarna. Det var ett projekt i sig kan jag säga! När två stog still sprang den tredje iväg, och när den sprang drog de båda andra med. Men men. Skrolla ned för att  titta på resultatet!
.
Vovvarna på väg ut
.
Syskon. Caddy till vänster och Catchy till höger.
.
Efter mycket om och men! Bonita, Caddy och Catchy.
.
Caddy
.
Och Caddy

Och den här bilden har jag markerat för att ni ska se storleksskillnaden. Det är ungefär 10 cm i höjden. Kanske mer. Oavsett så får Caddy Catchy att se liten ut, och Bonita blir plötsligt en pytteliten valp igen :-)

Storleksskillnad!

Och förresten tänkte vi aktivera bloggen lite mer framöver. Vi har kommit fram till att det är en rätt mysig blogg som kan vara kul att ha kvar för de andra valpägarna - och när nästa kull kommer! För en kull till blir det. En kull underbara valpar efter Catchy. Men troligtvis inte förän nästnästa löp. :-)
Så för att aktivera oss lite mer händer det någonting extra på bloggen i morgon (söndag)... kika in då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0