Den skyldige

Det är så lätt att skylla allt som görs här hemma på Lady. Har hundarna stått och ylat övergivet? Lady drog säkert igång dem. Har någon plundrat kattmaten? Det var säkert inbrytardrottningen Lady. Det ligger söndertuggade mjölkpaket i hundkorgen. Äsch, det var Lady. Hm, sleven vi använda till matlagningen nyss ligger på köksgolvet. Fy på dig, Lady

Men det är bara att inse sanningen. Lady är yngst. Jobbigast. Hungrigast och nyfiknast. Alltså blir hon automatiskt utpekad som skyldig här hemma. Men ibland kommer man ju på förövaren i aktion... och det är inte alltid Lady!

I morse när jag kom upp låg det en hund på köksgolvet med hela huvudet inne i en bunke, och slickade frenetiskt. Jag bara stirrade. Säkert en halv minut, medan hunden slickade i sig resterna av grädden från gårdagens kladdkaka. Tillslut harklade jag mig och röt: "Dig hade jag inte väntat mig att se där!"

Oj vad rädd Catchy blev! 



Lady och Bonita, de vanliga busmakarna här hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0