Tidningsbesök

Så har Smålandsposten varit här. Det känns lite konstigt. De kom eftersom att jag snart fyller 20, och de brukar ha artiklar med folk som fyller år. Så det kom en trevlig kvinna hit och intervjuade mig. Skitläskigt! Vad kan jag ha att komma med som är intressant för andra att läsa om?

Tyvärr tror jag att de kommer skriva en hel del om friidrotten. När jag sa vilken klubb jag tävlat i här nere kom förljdfrågan självklart om jag tränat med Caronlina Klüft. Jag skämtade bort det, men jag tror ändå att det kommer stå någonting om det. Jag hoppas bara inte de gör en grej av det. Jag menar, för mig är det inte det. Jag har bytt några ord med henne, inte mer. Jag känner henne inte och jag är rädd att de kommer skriva någonting som får mig att låta mallig. Växjö är väldigt stolta över sin kändis, med all rätt, men verkligheten är inte likadan. Carro tränar mest i Karlskrona och även om vi tagit lag-SM-silver i samma lag innebär det inte att vi känner varandra. Som tur är kommer jag att få läsa innan det publiceras och kan korriogera om de skriver något läskigt.

I övrigt, vad finns det att säga om en normal 20 åring? Gillar foto, konst, historia... intressant? Not. Jag försökte prata om hundar, men jag tror inte att det intresserar allmänheten tillräckligt för att hon ska vilja skriva så mycket om det. Även om det intresserade henne. Hon hade en schäfer och är med i schäferklubben här i Alvesta. Jag har fått deras webbadress nu, så jag ska kontakta dem. Även om vi bara stannar här ett halvår finns det kanske chans att lära sig något nytt. :-) Den som är arrogant nog att tro att den kan allt, har mest kvar att lära.

Men jag tror att hon, journalisten, tyckte mycket om Lady. Lady fnös en hel del åt henne men godkände efetr en stund hennes närvaro. Hon hämytade leksak efter leksak och låg sedan i mitt knä under tiden som vi drack kaffe. En av hennes favoritleksaker slängde vi nu. Det var bara trasor kvar av Abbe, Abbe Aborgine, hennes gosedjur med rep som hon fick i somras. rest in Peace, Abbe! Att man kan bli så nostalgisk av en hundleksak!

Nä, nu ska jag hitta på något. Vad vet jag inte. Jag har tre oljemålningar på torkning sedan igår, så måla har jag ingen lust med. Istället borde jag plugga lite. Mycket nyttigare, om än inte lika roligt!

Kommentarer
Postat av: Georg

Det ska bli kul att läsa om dig i tidningen. Var snäll och meddela mig, när artikeln är inne. Vi kan köpa Smålandsposten även här i utkanten av Småland.

Krama Danne och djuren.

2011-01-10 @ 21:29:36
Postat av: Dan Brickman

En tjej på 20år som gillar konst och som själv målar, är mycket intresserad av hundar och vill träna sin hund. En tjej som tillhört eliten i sin gren och åldersklass i friidrott. En tjej som flyttade till ett helt nytt samhälle långt ifrån gamla vänner och släkt när hon var 16år. Du menar att dom skulle vilja skriva något om den tjejen. Nja, vad skulle dom i så fall skriva om??? ;-)

2011-01-11 @ 15:55:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0