Mer snö...

Idag är det tydligen trettondagen. En helt onödig helgdag i mina ögon, men säkert välkommen för alla som jobbar. Jag gillar idén med att varje människa skulle ha en egen kvot helgdagar att placera ut, istället för att anpassas till något gammalt kristet schema. helt ärligt vet jag inte vad trettondagen är, och jag är inte tillräckligt intresserad för att googla.Jag är mest sur för att gatorna inte plogas ordentligt och att mitt brev som jag väntat på sedan nyår inte kommer idag heller.

Men Lady älskar snön, och det är väl tur det. Hon var duktig idag på morgonpromenaden. jag gick på den plogade vägen, men hon gick på trotoaren. Den var oplogad, och lika djup som hon var hög. dset såg mycklet kul ut, men hon hade roligt. Det har kommit nästan två deciometer snö här i Alvesta, med ögonmått mätt på vägarna. Vi öppnade köksfönstret igår, och nu går det inte att stänga. Woho, var roligt! Så nu har vi gott om frisk, kall luft. Jag sitter i tofflor och morgonrock över mina kläder. Och funderar på att ta fram vantarna. :-) Vintern är underbar!

På tal om underbar hittade jag en söt bild när jag gick igenom årets valpbilder:



Lady, ungefär tre veckor gammal. Jag tror minsann att hon vcuxit en aning sedan dess...



Kommentarer
Postat av: Jecka

Nejdå, hon har inte alls vuxit.

2011-01-06 @ 17:45:04
Postat av: Dan Brickman

Fina bilder :)

2011-01-06 @ 20:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0