Lady the Fisk

Är det några mer valpköpare än vi som känner sig lurade?

Jag skrev på papper för att köpa en hundvalp... och så visar det sig att valpen växer upp till FISK! Det var ju inte riktigt det jag hade tänkt mig...
Nåja, kanske inte en riktig fisk, med tanke på att hon verkar klara sig bra på land också.

Idag har vi solken och blå himmel, och nu runt klockan 4 var det ca 13 grader varmt. Antagligen var det ännu varmare tidigare på dagen. Ansvarsfull matte som man ibland är, tänkte jag att jag och hunden skulle hitta på något nytt. Så efter att ha varit en sväng med skräp på tippen stannade vi vid en sjö/gångstråk i Alvesta. Även  vanliga fall är bygden tom, och såhär mitt på dagen vid strax efter lunchtid (kl 2) var det inte en kotte inom synhåll. Det var bara ankor, kanadagäss, Lady och jag. Så jag släpper Lady.

Nej, hon jagade inte ankor. eller kanadagäss. Däremot pinnar. Under vattnet. Hon har aldrig haft chansen att bada förut, i en sjö, men det kunde mna inte tro när man såg henne. Hon kastade sig ut, simmade som en tokig, hittade en pinne och vände in mot land. Första gången sprang hon rakt ut på ett djupt ställe och blev nog förvånad när marken försvann. Men det gick jättebra. Det svåra var inte att få henne ointresserad av ankorna, för dem brydde hon sig inte om så mycket. Nej, det svåra var att få upp henne ur vattnet. Jaja, hon hade mycket roligt. Nu ligger hon och soltorkar i soffan efter en rejäl omgång i handduken.

Tyvärr blev et inte så mycket bilder från själva badandet, eftersom att fotografen hade fullt upp med att skratta.
Dagen var jättesolig, jag lovar. Tills varje gång jag tog av linslocket på kameran, då blev det mulet på direkten...!

Men som sagt, jag kanske borde kräva pengarna tillbaka. Hon växte inte upp till hund. Hon blev en fisk.



























Nyfiken















































(Åh nej! Ett sjömonster!!)



(Även sjömonster måste vila...)



(... så att de orkar fortsätta monstra omkring!)























Och då vi kom hem, var det lilla sjömonstret väldigt trött.


Kommentarer
Postat av: Georg

Du har fel. Lady är ingen fisk, hon är en fågel. Det syns ju tydligt att hon samlar bomaterial.

2011-04-04 @ 20:48:15
Postat av: Annie Brickman

Haha det har jag ju inte tänkt på!! Vingarna är antagligen det jag trott varit flaxande öron!! Hon är bara inte flygfärdig än...

2011-04-04 @ 21:23:57
URL: http://cannea.blogg.se/
Postat av: Dan Brickman

Härliga bilder :-))

2011-04-05 @ 09:42:50
Postat av: Annie Brickman

Tack pappa!!

2011-04-05 @ 17:00:35
URL: http://cannea.blogg.se/
Postat av: Jecka

Fina bilder! Siri har växt upp till en häst. Hon älskar hö och självklart morötter xD

2011-04-06 @ 14:05:45
Postat av: Annie Brickman

Hahaha jag blir inte förvånad! Det där med morötter verkar ha smittat Lady. Sedan hon fock smaka när vi var hos dig så ÄLSKAR hon också morötter!!

2011-04-06 @ 15:32:19
URL: http://cannea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0