Hej, HEJ!

Man ska inte ropa hej förrän man hoppat över bäcken... men!

Det verkar som om Gandalf-Geishas kissproblem officiellt är över. Inte en olycka på i alla fall några veckor. Inte en tillstymmelse till problem. Hon går på sin låda som vilken annan duktig katt som helst. UTAN att behöva ta antidepressiva för människor, lugnande, ledmedicin för hundar eller smärtstillande (vilket vetrinären ordinerade).

Istället är hon sitt vanliga jag, mycket kelen, tigger mat så fort hon får chansen, leker och busar både med sig själv och med hunden. Inatt vaknade jag av att hon rusade omkring i lägenheten. Små tassar smattrade mot golvet, tog spjärn mot möbler och kastade sig upp i kattträdet. Hon avslutade med att gå på lådan, och stanken från det väckte Danne som satte sig käpprakt upp och sa att hunden gjort inne.

Stackars Lady, som blir beskylld på allt. Idag, precis då jag beslutade mig för att blogga, såg jag hur katten försökte få gång Lady, genom att skjuta rygg och skutta sidledes mot valpen, för att sedan sätta av och kasta sig in bakom soffan. Lady var inte sen att följa henne.

De är helt underbara, våra små djur. Såväl mot varandra som var och en för sig. (Fast än jag fått hämta ut Lady ur köket säkert 30 gånger trots att vi bara varit uppe sedan 7... klockan är halv nio nu förresten. det luktar väldigt gott i köket, tycker liten valp. Det spelar ingen roll vad matte säger eller att matte satt upp ett kompostgaller i hennes väg - hon tar sig in där ändå.)

Gandalf-Geisha i sitt katträd




Kommentarer
Postat av: Dan Brickman

Vilken härlig bild på Geisha.

Du är duktig på att fotografera Annie. Det är roligt att vi har den hobbyn gemensamt även om jag tycker att du redan tar bättre bilder än mig. :-)



Kram/Pappa

2010-10-29 @ 15:23:19
Postat av: Georg

Så bra att bet blivit folk av katten.

Och snart börjar hunden i förskolan.

2010-10-30 @ 15:35:01
Postat av: Annie Brickman

Tack pappa! :-D

2010-11-01 @ 15:18:43
URL: http://cannea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0