Den första snön!

(Inlägget skrevs i går men kunde av tekniska skäl inte läggas upp förrens idag. Skyll på blogg.se!)

De senaste två dagarna har det hänt grejor i Alvesta!

I går var vi inne i Växjö och besökte second-handaffärer i jakt på en soffa och en kista. Vi skulle ha köpt en soffa på blocket, men killen sålde soffan mitt framför näsan på oss. jag tycker att det är riktigt dålig stil. Självklart förstår jag om man vill sälja sina grejer snabbt: men då säger man det också. det lät på honom som om det inte var några problem att vi hämtade soffan på onsdagsmorgonen. Jag pratade med honom på måndagskvällen. Sent på tisdagskvällen hör han av sig och säger att han sålt soffan. Dålig stil.

Men vi fick en mycket bättre soffa! Och en kista. Det bästa är att en del av pengarna går till välgörenhet, för vi köpte bägge möblerna på Erikshjälpen. Det känns jättebra. Så nu har vi en soffa i skinn (som katten antagligen inte kommer kissa på) samt en kista att förvara soffkuddarna av tyg i. :-) Soffan är stor och skön. Vi kan ligga i den hela familjen och inte behöva trängas! Jag har suittit i den halva dagen och danne i den andra halvan. Mysig som sjutton, fast skinnet är ganska kallt... därför tog jag ut täcket och hade det om axlarna. RIKTIGT vintermys!
Men soffan är Ladys. Det ser man på bilderna.

Ladys soffa & Kista

Ett stort tack till Jerry, som hjälpte oss med att få tag på släp och att köra. Utan två bilar hade det blivit ett mycket svårt projekt att greja!

Förrutom soffan och kistan hände det något annat stort i Ladys liv. Hon träffade på sin första snö! Husse och matte hade snöbollkrig (som matte utan tvakan vann!) och Lady hade tuppjuck. I morse låg snön kvart, så jag plcokade med kameran på morgonturen. Så nu finns det bilder på Lady och den första snön (För det är ju samma snö som i gårkväll, alltså var det fortfarande den första jag fångade på bild?).



Vinterlady

Munfull snö



Tuppjuck

Tuppjuck

Tuppjuck



Varför lägger jag ut några jättesuddiga bilder? jo, för att de återger PRECIS Ladys reaktion på snön. Hon sprang runt, runt, runt tills hon inte orkade längre, sedan satt hon sött och åt snö en stund medan hon laddade för nästa tuppjuck. Bilderna visasr kanske inte så mycket av henne... men de visar min kamp med att (förgäves) försöka fånga henne på bild.



Halvt landskap



Profil



Nanana-nana-na!

Och denna härliga bild får avsluta det försenade inlägget (tack vare att startsidan strulade kunde jag inte lägga upp det igår, då det borde lagts upp). men jag måste bara, för att få skryta lite, skvallra om hur stolt jag är över mig själv. Dessa bilder är alla tagna helt med manuella inställningar, alla utom de första med manuell skärpa. jag blir bättre på det där med att fotografera! ;-) "Våga Vägra Auto!" (fast det är säkrast ibland, måste jag erkänna, men inte lika roligt!)

Kommentarer
Postat av: Pappa

Till skillnad från din syrra och morsa har du bra bildsinne och det räcker väldigt långt :-)



För att inte Linnea ska bli alltför ledsen av ovanstående kan jag säga att bildsinnet kan tränas upp. :D

2010-10-23 @ 13:28:34
Postat av: Jecka

Erikshjälpen är så bra :D Har köpt två underbart vackra stolar och ett bord där. Tor med att du skulle älska dem. Gamla är dem men ingen aning om hur gamla.



Jag kör alltid på manuell på min kamera. TYcker bilderna blir bättre då. Fast jag har inte manuell skärpa. Det blir lite väl svårt att fånga en icke suddig bild på Siri eller pållarna :P

2010-10-23 @ 21:38:09
Postat av: hanna

Så otroligt underbara bilder :D saknar dig gumman!! puss puss höres!! :D

2010-11-02 @ 22:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0