Siri & Lady

Här kommer några bilder från då Siri & Lady lekte senast, dagen innan Lady skadade sig. Det gick inte att få särskilt bra bilder med den lilla kompaktkameran jag använde. Dessutom stod djuren aldrig still, eller i varje fall väldigt sällan. Men de verkade ha roligt, och det är ju huvudsaken!

Men det syntes tydligt att de lekte olika, Siri sprang som ett jehu, kastade sig till marken så att löven yrde, medan Lady skulle tugga. Siri fick säga till Lady när hon var för hårdhänt, medan Lady gång på gång morrade åt Siri när hon belv för ivrig, när hon skuttade framför Lady som en gummiboll. Men söta, det var dem!











Bättre bilder blev det inte, men vovvarna hade roligt. Och jag & Jecka stod och frös. :-)
Jag ska passa på att lägga ut ett par dåliga bilder från julmarknaden. Det var ju natt/kväll, så med en kompaktkamera blev det inga bra bilder där henne. Men det var så mysigt!!





Som niu ser, gick Lady knappast fot. Så hon kan ha sträckt sig när som helst under kvällen. Jaja, nu verkar hon må bra igen, så vi ska inte hänga upp oss på hennes ben. Nu ska jag in till Växjö och hämta lite kurslitteratur. hej så länge!


Kommentarer
Postat av: Dan Brickman

Kul det där med att hundar leker olika lite beroende på ras. Min erfarenhet av Schäfrar är att dom också gärna brottas eller kör dragkamp. Skillnaden mot bla rottis är att Schäfern gärna parerar den andra hundens "attacker" med rumpan. Det ser lite kul ut men verkar vara rätt effektivt :)

2010-11-22 @ 13:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0