Lunchbus

Här kommer ett par filmer från dagens höstmys-bus. Det känns som igår, jösses, vilken händelserik dag det har varit!

Jag klev upp klockan nio, sedan har jag småplockat här hemma, gått igenom studierna, löst lite småproblem och umgåtts med Lady. Vid halv tolv, kanske, kom en elektriker från Allbohus, företaget vi hytr lägenhet av. Jättesnygg och jättetrevlig, men tyvärr hundrädd. Den arma mannen hade blivit hundbiten som 11åring. Lady spärrades in i sovrummet.

MEN. Vår hund kan öppna handtag. Hon ställer sig på bakbenen och trycker ner handtaget med tassarna samtidigt siom hon knycker till balåt. Och oula, dörren är öppen och hon är fri! Det lärde hon sig tidigare i veckan när vi hade rejäl ensamträning här hemma, hon och jag. Så idag fick ajg stå utanför sovrummet och hålla fast handtaget. Det var en riktig kamp! (Är det därför vissa raser kallas kamphund, pga envishet? ;-)

Jättetrevlig elektriker. Han monterade även upp taklampan igen åt mig :-) Jag vet själv hur jobbig den är att hålla på med, så jag blev verkligen tacksam. Men Lady var mest tacksam då han gick, för då släpptes hon ut igen. Och som kompensation gick vi till ängen och lekte. resultatet, det ser ni nedan!










Kommentarer
Postat av: carina brickman m, familj

Ett sånt litet snötroll. Lik mor sin:-)Eller så är hon bara en glad och pigg valp som älskar snö:-) Hon är ju trots allt 25% berner!

2010-11-27 @ 22:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0