En händelserik vecka

Ursch! Nu har det hänt så mycket att jag inte hinner med i mitt eget tempo! I varje fall hinner jag inte få¨med händelserna på bloggen. Men jag kan lova, att det varit en spännande, bra vecka. Jag får försöka ta igen det i helgen, men då händer det ännu mer!

I måndags var jag och Lady jätteduktiga. Vi gick två långrundor. Vädret var fint och jag behövde rensa tankarna. Skolan är hård just nu, det är mycket att hinna med. Oavsett, så tog jag massor av bilder på Lady. Dock tog jag dem med Dannes/vår lilla kompaktkamera, och jag har ingen sladd så att jag kan föra över bilderna till datorn. Danne har en minneskortläsare i sin dator, men det blir så omständigt att först lägga in dem där och sedan föra över, att jag dragit mig för det. Jag tror att vi har en sladd. Någonstans. Kanske i förrådet.

Oavsett, förutom några filmer och bilder från i måndags, så var vi i Onsdags ute på äventyr. Jag var på universitetsbibloteket och skaffade lånekort. Hämtade också några spel jag köpt på tradera, av en tjej som hade en tolv veckor gammal rottisvalp. Hon blev väldigt förtjust i Lady. (Ägaren, alltså, valpen var med sin husse på äventyr). Och Lady blev livrädd för en Halloweenpumpa som stod på en trappa. Vem vet, den kanske skulle äta upp henne?

Sedan åkte vi till nästa stadsdel i Växjö för lite lek och bus. Goldenvalpen Siri kom ut och lekte lite i parken. Jag har (i samma kamera) ett par bilder på även det. Och medan valparna tuggade på varandra stod jag och Jecka (Siris matte) och pratade. Mycket trvligt. Men hur trevligt det än var tror jag att hundarna hade roligare. De kunde knappt hålla sig borta från varandra. Ljusa, ulliga Siri och svarta, blanka Lady, ihoptrasslade till ett sött garnnystan överströdda med höstlöv... det var en gullig syn. Vi var där länge, och när vi kom hem igen däckade Lady på hallgolvet. Fast sedan vaknade hon till igen och tog sig till soffan.

I går hade vi en lugn dag. Jag och Lady tog det lugnt hemma, kelade och myste, tills husse kom hem. Då blev det att åka ut till Husebys julmarknad med lillan. Det var väldigt mysigt. Dock skrämde Lady nästan livetr ur mig genom att rusa rakt fram mot en marshall. Hon var säkert bara millimeter från elden, när jag tjöt i panik och drog i kopplet. Knappst pedagogiskt, men jag blev väldigt rädd. Jag råka vara mycket förtjust i den där hunden, och hennes morrhår kanske behövs.

Det obehagliga var då vi kom hem. Lady däckade i soffan. Ett par timmar senare skulle hon resa sig - och gnydde. Hon har ont i en av framtassarna och haltar. Inga synliga sår. Men hon blir väldigt ynklig när jag klämmer och drar med handen över tassen, och hon haltade även nu i morse. Förhoippningsvis är det bara en sträckning eller något, men det oroar mig. Hon kan ju stödja på den även om det verkar göra ont. Fast... med tanke på att hon kan jaga katt kanske det inte är särskillt allvarligt. Det är kanske mest en liten Drama-Queen vi har här hemma.

Men nu måste jag sticka till mitt seminariue. Vi hörs! Och bilder kommer. Men när, det vette tusan.

Kommentarer
Postat av: Dan Brickman

Hon kanske trampade snett när du drog till i kopplet. Hundar borde ju rimligtvis också kunna vricka eller stuka tassen :)

2010-11-12 @ 10:48:11
Postat av: Annie Brickman

Ja, det är mycket möjligt. Och att det märktes först när hon vilat och musklerna blivit kalla. :-P Men ursch, vilket dåligt samvete jag har om det är så!

2010-11-12 @ 10:52:30
URL: http://cannea.blogg.se/
Postat av: Georg

Hoppas att det inte är något allvarligt med den goa lilla hunden. Kanske var leken med kompisen lite för våldsam. Kan hundar få träningsvärk? Vi hoppas i alla fall kunna träffa henne och er i morgon.

2010-11-12 @ 18:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0