En (för Lady) trist dag

Idag har Lady mått bättre. Ont har hon, det märks. Hon haltar trots tabletterna - som hon för övrigt älskar. De smakar hundgodis, och jag har fått gömma burken. Det är skönt att det inte är svårt att få i henne dem!
Hon har ätit bra, och hennes fåniga matte har gett henne lite mer än vanligt, som kompensation för i lördags. Det är säkert dumt av mig, men jag tycker mig känna ryggraden lite väl mycket. Så till kvällsmat fick hon hundmat och filmjölk. Mycket poppulärt, och bra för magen.

Hon låg i vår säng större delen av natten. Hon är sig själv: ska ligga i knäet, pussas och jaga katt. Det ssistnämnda får hon dock inte. Senast hon försökte hamnade hon i soffan igen nästan fortare än hon kom ur den: husse tolererade inte några hopp och skutt från Ladys sida. Lilla Lady fattade noll. Hon ville ju bara leka! Flera gånger gick hon idag och hämtade sin boll och tryckte upp den i mitt knä. Hon ville att jag skuelle kasta den. Vi brukar leka med hennes bollar. Idag blev det istället gos. Bollen fick hon ha kvar i munnen. jag hoppas att hon inte blev alltför besviken. Hon förstår ju inte varför vi måste vara så tråkiga.

Och på tal om det! Har ni några tips på roliga saker (för valpen) att hitta på som är rätt stillsamma? Vi måste ju aktivera henne på något sätt. Det skulle vara kul att få några tips: fler hjärnor får fler idéer än två!

Kommentarer
Postat av: Dan Brickman

Något som brukar vara populärt är att gömma saker i lägenheten som hon ska söka upp.



Gå ut lite mer med henne också. Inte långa promenader utan flera korta.

2010-11-15 @ 06:58:44
Postat av: Jecka

En fråga, är filmjölk bra för hundar? Har hört att dem inte tål/känsliga för laktos.



Nån bra lek vet jag inte. Men lära henne skall om hon inte kan? Jag brukade gömma godis i min hand för Nalle så skulle han lukta på den och slicka på handen om han trodde att det var godis i den. Ibland hade jag det under (upp och nervända) plastmuggar som han själv fick välta för att få godiset.



Men nått bättre kan jag inte komma på.

2010-11-16 @ 17:13:29
Postat av: Annie Brickman

Helst ska hon ju inte röra sig, så att söka får vi vänta med ett tag. :-) Men det där med muggarna är inte dumt. Försökte det för några veckor sedan, men då nosade hon på alla och gav upp, den lilla dummern!



Jag har en bok där det står vad som är bra respektive inte bar när det gäller hundar. Laktos nämns inte. Och ärligt talat tror jag få däggdjur egentligen har laktosproblem. Få människor har det, fastn vi tror att liknande symtom innebär det och viu självdiagnostiserar oss själva. Såg ett mkt intressant program om det! :-) På svt, ska se om det går att få tag på. Däremot nämns typ 100 andra saker, från potatis till lök, choklad och typ allt annat :-) Men jag tror att man får lära känna sin hund och tänka "lagom". Forskare ändrar sig ju konstant om vad som är bra eller inte.

2010-11-16 @ 22:56:18
URL: http://cannea.blogg.se/
Postat av: Jecka

POTATIS?? Ha! Det hade jag ingen aning om. Nalle åt ju potatis å så vitt jag vet fick han inga problem pga av det. Men det beror nog på mängden då kanske.

2010-11-17 @ 11:01:59
Postat av: Dan Brickman

Potatos är väldigt mycket kolhydrater så det kan man ju förstå. Samma med Ris, Pasta och naturligtvis allt som innehåller socker. Kolla upp hur mycket socker det finns i en vanlig limpa..man blir nästan mörkrädd. Fast egentligen funkar ett sunt förnuft. Vad skulle en hund käka om den var fri ute i naturen??..knappast potatis, pasta och skogaholmslimpa eller mjölkchoklad ;)

2010-11-17 @ 11:49:09
Postat av: Annie Brickman

Haha jajamän!!

Dannes brors tjej har en hund som tydligen inte klarar potatis alls. Har honom på bild längre ner på bloggen, Diesel. :-) Men jag tror som sagt att det är mycket personligt vad man tål mer eller mindre av. Sedan kanske det beror lite på rasen? Lady verkar inte heller påverkas av potatis. Fast å andra sidan är jag kanske rätt snål med att ge henne det. :-)

2010-11-17 @ 23:24:41
URL: http://cannea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0