Ett kort litet inlägg?

Kom precis in från en kort promenad med Nitapitan, Bonita alltså. Träffade ytterligare en granne, som hälsade på henne. Vad Bonita är feg. Hon gruffade på den snälla damen. Som tur var fattade inte damen det, men ändå. Jag förstår inte varför hon är så mesig? Hon gruffar och skäller ju jättelätt på olika saker, mest barn, barnvagnar och folk som vill hälsa, verkar det som? Hon vaktar ju inte innomhus, varför ska hon då vakta ute? :-P

Nej, jag ska inte lägga ut min analys på det, men jag har en :-)

Vad jag faktiskt ville berätta var att jag och Bonita bråkade halva rudnan för att jag ville att hon skulle gå fint i kopplet, inte dra samt hålla sifg på en sida och inte fälla mig genom att springa i sicksack. Dessutom har jag nyligen fått lära mig att en hund ska gå bredvid elelr lite bakom sin förare, annars tror hudnen att den går först och att den är ledaren. Vet inte om det stämmer, men jag tänkte prova.

Det är i alla fall lättare att gå ut med Bonita om hon håller sig på en sida och intill benet. Då drar hon inte, så att min hand slipper göra ont och hon slipper flämta och flåsa och få ont i halsen, och så slipper jag snubbla över henne. En win-win situation, som Danne skulle kalla det. :-)

När jag kommer hem står katten på Dannes skrivbord och gnäller om att bli upplyft. Tänk, vad man lär sig tolka sina djur. Så jag tog med henne till datastolen för att skriva detta inlägg. men hon ville inte sitta i mitt knä, utan dela datastolen med mig. Det blev lite trångt, men hon verkade nöjd. Nu har hon hoppa ner, men hon satt/låg där medan jag tog kort, lade in det i datorn och skrev halva detta inlägg.

Här kommer en dålig bild på det hela. Det är svårt att ta bild när man sitter sådär, men jag ville visa :-)

 Katt i stolen

(Och nej, det är inte så stökigt på golvet. det är sladden till Dannes tvspel som han spelade i gårkväll. och märgbenen på golvet är Bonitas. och det där andra konstiga är Dannes trasiga Dator med lite utplockade delar och en kudde som jag tog in då det började regna.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0