Lite träning!

Idag har Catchy fått lite träning :-) Vi var ute på en av de närliggande fotbollsplanerna och hade lite lydnadsträning. Vi tränade mest inkallning och varierade med lite smått och gott. Jag tycker att det var jättekul, och att det gick jättebra. Catchy är verkligen duktig, även om hon ibland vill tänja på gränserna.

Till exempel, så tog hon små omvägar när man bad henne komma.

men jag måste ge henne lite berömm för hur smart hon är, bakom de där glittrande, busiga ögonen. Innan vi gjorde det mer komplicerat, stod jag och Danne helt enkelt mitt emot varandra, på kanske trettio meters avstånd, och kallade på henne varannan gång. Efter ett par varv insåg Catchy vad vi ville, och sprang fram och tillbaka mellan oss innan vi hann kalla på henne. Hon är inte så dum som hon ser ut! Men det är inte matte heller! Jag krånglade till det hela genom att kräva en massa fåniga saker av henne innan hon fick godis och blev kallad till husse. Det gick inte att vända direkt som tidigare när hon var tvungen att sitta, ligga, ge tassarna, vänta osv innan godiset serverades.

Hon verkade tycka att det var jättekul ändå, till och med den där svåra övningen när hon var tvungen att sitta eller ligga medan husse och matte sprang omnkring runt henne. Hon ville så gärna vara med och leka, men för det mesta klarade hon även dessa hemska utmaningar!

Aktiviteten både började och avslutades med lek och bus med husse. Matte haltar förfärligt och kan absolut inte springa. Däremot kunde jag klappa och gulla med henne, vilket också verkade uppskattas. Jag hade kameran med mig ut, men det snöade förfärligt och jag orkade inte pyssla med inställningarna, så bilderna blev allt annat än bra. Men eftersom att jag tycker det är mycket roligare att titta på bilder än att läsa trista skilldringar lägger jag ut ett urval av dessa ändå. :)

Och om det finns någon hundägare där ute som vill prova ny hundmat till sin hund kan jag tipsa om Axess. 10 kg kostar 95 kronor på ICA, och Catchy slukar det med hull och hår. Svensktillverkat. Det du! Maten vi fick med oss från mamma åt hon av en kula i sänder, och ratade den tills hon var för hungrig för att matstrejka mer. i alla fall betedde hon sig så här. När hon fick Axess-fodret första gången fick hon även lite av den gamla maten, och det slutade med att alla utom en liten kula var uppätet av Axessmaten, medan nästan alla de andra kulorna låg kvar. haha, söta vovve. Dock ser Axess inte särskillt smakfull ut. Men i mina ögon ser ingen hundmat särskillt god ut. Men, men, det var bara ett litet tips :)

Minns ni "Gandalfs inlägg"? Här är bevis på hur mycket han uppskattar trådgardiner...
Gandalf i Gardinen

Och nu till hundbilderna!

Lek & Lär

Lek & Lär

Lek & Lär

Lek & Lär

Lek & Lär

Lek & Lär

Lek & Lär

Och förresten vill jag offentligt tacka min Danne för att han gått ut med hunden ensam många gånger för att avlasta mitt ben. Jag kan inte nog säga hur mycket jag uppskattar detta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0