Mount Everest a la Alvesta

Vilken dag!

Jag fick sovmoprgon. Danne tog hunden, och sedan hade jag och Lady mys i sängen till 11. :-] Sedan skulle det ha blivit källarröj idag, men det blev storstädning av lägenheten istället! Källarröjet blir på måndag. Det ska slängas en del på tippen, och så ska det skänkas en del grejor till loppis eller välgörenhet. Det är bättre att sakerna kommer till användning än att de samlar damm i källaren.

Men innan storstädningen hände något jättemysigt. Jag sa åt Danne att plocka undan på golven så att jag kunde dammsuga. Medan han gjorde det skulle jag gå med hunden. Det blev... en något låmng promenad. Danne gick tydligen ut och letade efter mig, men hittade mig inte. varför inte? Jo, för jag och Lady var på vift!



Först gick vi till ängen. Där lekte vi i snön en bra stund. först genom dragkamp och snöbollskrig, sedan genom att klättra på snöhögen (bättre beskriven som snö-Mount Everest) för att sedan återvända till ängen. Denna bild sammanfattar hur Lady tyckte om ängen:

Ladybus

Och resten visar hur kul hon (och jag) hade i snöhögen och på vägen tillbaka!



Okej, den här visade kanske inte det?





















Lady & Snöhögen





















Snöhögen

Ingen liten snöhög!
I varje fall. Som ni ser på bilderna spanar lady väldigt mycket. Det var hennes sysselsättning medan den tråkiga matten tog kort på henne. Men där emellan var det fullt bus. :-) Några barn lekte mycket längre bort på ängen. Ni vet, dem kanske skulle äta upp Lady om hon inte höll utkik efter dem då och då...

grejen var, att det inte slutade efter ängen. Vi lämnade kameran i bilen och gick ner på "Alvesta city", det vill säga, de typ fem butikerna som kallar sin centrum. Vi hade socialträning och hundträning: Eftersom vi bor så lugnt känner jag att Lady inte träffar tillräckligt många hundar och människor. När hon väl gör det tycker hon att det är väldigt läskigt - men också väldigt roligt.

Det gick superbra. Hon ville väldigt gärna hälsa på en hund, men hon varken skällde eller fånade sig. Hon gick fint i kopplet, kanske något FÖR fint... typ tryckt intill mitt ben, som om hon ville upp i famnen. Hon sökte tröst och stöd. Viu träffade en barnfamilj som stannade och hälsadfe. Dem var, i Ladys ögon, väääldigt läskiga, trots att hon hälsat på ett av barnen tidigare. Vi pratade en bra stund, jag och barnens mamma.

På hemvägen stötte vi på en härlig gammal man, som testade oss. Han såg att jag och Lady tränade, att jag ställde krav på henne och att hon lydde. Han såg att hon var valp, så han gick väldigt nära oss, efter, men Lady brydde sig inte. Då utbrast han: "Vilken bra pli du har på henne!"
jag blev närmare 22 meter lång. Vi tog följe en bit hem, pratade om hundar, ekonomi och köttindustri. Det ena lkedde till det andra. Jättetrevlig var han, han hade två jakthundar hemma sa han. Lady var dock måttligt road. Hon tyckte det var roligare att jaga snöflingor.

Sedan kom vi hem och storstädade lgenheten. Handlade, gick en runda till. Bar upp mattorna och gjorde lägenheten ombonad och mysig. Lady är officiellt rumsren nu. De olyckor som händer är trots-olyckor eller väldigt klantigt framkallade från vår sida när kommunikationen mellan husse och matte brister. Så nu får mattorna flytta upp igen. och gissa vem som har däckat på vår lurviga ryamatta? En MYCKET trött valp.


Kommentarer
Postat av: Georg

Så fina bilder på en så fin hund!!!

2010-12-18 @ 08:29:59
Postat av: Annie Brickman

Tack!

2010-12-18 @ 08:54:23
URL: http://cannea.blogg.se/
Postat av: Dan Brickman

Håller med. Kanonbilder :-))

2010-12-18 @ 19:02:53
Postat av: Annie Brickman

Tack!! :-D

2010-12-20 @ 12:03:53
URL: http://cannea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0