En glad överrasking!

Jag och Danne hittade just något roligt!!

Vi avslutar snart valpkursen med Lady och plannerar inför nästa steg. Så vi gick in på Tex & Terry's hemsida, där vi går kursen, för att se vad de erbjuder. Då fick vi en trevlig överraskning!!

Lady

http://www.texandterry.com/page.php?id=44

Vidare fanns ern bild på min favvovalp i kursen. en jättehärlig 6månader gammal tik vid namn Inez. hon är så härlig. Hon är kursens köttbulle. Litem stabbig, och ligger på rygg medan de andra valöparna brottas bredvid henne. När hon inte är upptagen med att tigga godis, förstårs. :-) Henne hade jag gärna tagit med mig hem! Hon är jätteliten, rund och en riktig kelgris! ;-) En äkta kamphund... *host*

Inez

Klickar ni omkring på sidan hittar ni nästan alla valparna från vår kurs. Leonbergen Jonas, den prickiga Grand Danoisen Kiwi, Goldentiken Wilda, flathanen Rocky. :-) Ladys lekkamrater.

Kursen går jättebra. Man får lära sig så enormt mycket, och hittils har vi stannat kvar efteråt varje gång och fått lära oss en mängd mera saker. Om hur man tar kommandot över en envis hund, och vilka tecken man ska kika efter. Vi kommer bli superbra hundföräldrar, det är jag säker på. Vi fick indirekt beröm efter kursen, då jag frågade instruktören om nästa steg. Hon tyckte att vi kunde hoppa över nivbå ett och gå till nivå 2 direkt. Men det vill vi inte :-) Vi vill gå båda. Så nu ska vi plannera in det och anmäla oss vidare. Jösses, så stolt jag är! Över min söta valp och min engagerade sambo.

Lady gjorde ett riktigt framsteg idag. För första gången hoppade hon in i bilen på kommando. Tidigare har hon förökt göra allt för att slippa, även om själva bilturen gått bra. Nu var det inga problem. Tror dock mest att det beror på att både jag och Danne börjat lära oss ordentligt hur vi ska visa henne att det är vi som bestämmer. Och hon verkar resignera. Det är en divig dam, enligt iunstruktören, som försöker visa sig ynklig för att slippa det jobbiga :-) Men det har hon inget för! Nu ligger hon och tar igen sig i soffan. Det har varit en tuff dag för liten valp. Man måste vila lite mellan busstrecken.

Kommentarer
Postat av: Dan Brickman

Bra att ni visar vem som bestämmer. En hund är ingen bebis. Förmänskliga inte den. Det är en hund .. ett flockdjur. Den måste veta sin plats i flocken.

2010-12-12 @ 03:27:40
Postat av: Annie Brickman

Absolut. Doch försöker de flesta människore att visa dettya på fel sätt, eller, ett sätt hundenb omöjligt förstår. :-) Men nu vet vi hur vi ska göra.

2010-12-12 @ 11:03:45
URL: http://cannea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0