Ännu en supermorgon!

Idag var det ännu en supermorgon! Då jag gick morgonrunan fick jag syn på Ladys kompisar, så vi gjorde dem sällskap vid ängens slut. Aida och Leo, schäfer/doberman respektive labbe. Aida var äldst och definitivt flockledare! Lady vek sig hela tiden och det var så tydligt vilka roller de hade i "flocken". Leo var mest intresserad av att spåra en löptik som passerat en stund innan. Vad jag är glad att jag inte har hanhund!

Aida och Lady leker verkligen bra ihop, Leo var ju inte så leksugen idag. Men när han väl fick tag på en pinne (om Aida lät honom få behålla den) lekte dem jage. Då var han snabbast, Aida älkdst och tröttast. Jag minns inte om hon var 6 år eller 9, men jag tror att det var det senare av det. Men Aida kunde både brottas och jaga Lady, vilket unghunden älskade!

Farbrorn på bilden är Aidas ägare, en härlig människa som påminner mycket om Dannes morfar: glad och härlig på alla sätt och vis. Och Lady mindes honom mycket väl: han gav henne massvis med godis förra gången, så gissa vem Lady satte sig intill?

Jag längtar tills i helgen, då det är valpträff. Ni kommer väl? Mamma kommer bjuda på fantastiska bullar... 











Kommentarer
Postat av: carina brickman m, familj

Det skulle ju lika gärna kunna vara mamma Catchy på bilderna. I alla fall på avstånd :-)

2011-03-22 @ 21:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0