Mamma Geisha




Fem små bebisar och en duktig egoist till mamma. Två gånger inatt vaknade jag av ilskna pip och Geisha som jamade. Då hade hon lämnat korgen för att äta lite (en meter bort) men inte fattat att en liten kattunge hängt kvar i tuttarna ut från korgen. Två gånger fick matte lägga liten kattunga i korgen igen så att båda två blev belåtna. Jag vet inte om det var samma stackare båda gångerna.

Nu i morgonljuset har deras päls börjat torka och man kan börja kika på dem. Det är:
1. En helgrå med vitt nylle och vita ben
2. En Helgrå med bara pyttelite vitt, har inte sett hur mycket men mindre än syskonet.
3. En helsvart.
4. En svart med vit nos och någon vit tass.
5. En Gråtrandig som Gråtroll, fast med markerad teckning så att den liknar Yoda.

Ska försöka kika kön senare och även titta noggrannare på de små liven. Så söta dem är! Klockan är halv 7 på morronen och jag ska köra sambon till jobbet innan jag kan ägna mig åt kattungarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0