Val, val och valpar

Vetrinären vi besökte har blivit mycket kritiserad av vår omgivning. Vissa tycker att vi ska anmäla henne. Tja, det blir nog så. Det är ett val vi tar tag i inom kort.

Just nu är vi mitt uppe i ett annat val. Saktra rasar SD. Moderaterna verkar hålla huvudet över ytan medan sossarna kämpar efter att bryta den. Vakan är, tycker jag, seg och tråkig. Men men, det är viktigt, det där med val. De flesta är mer politiskt intresserade än de tror. Det finns inget värre än folk som påstår att de inte bryr sig, och sedan har de en massa åsikter och tankar. Än har jag ALDRIG mött mågon som verkligen inte bryr sig. De flesta vågar bara inte diskutera det eller sätta sig in i partierna. Men vem bryr sig inte om sitt eget liv? Det är ju trots allt det so valet styr, hur vårt liv påverkas.

Valpen är lika trött som jag. Vi ligger här i soffan och lyssnar med ett halvt öra. Jag är trött på valet. Det har varit så mycket sådant på senaste tiden. Valår. Valpen älskar valet. Då är familjen samlad och det finns många fötter att ligga på. Men trött är hon. Det blir man efter en hel helgs lek med Bonita.

Jaja, nu ska jag väl fortsätta att se på det där tråkiga valet. Heja antirasism!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0