Lek med mamma & syster

Jag ber om ursäkt för bloggtorkan. Det är inte så att det inte händer någonting, utan snarare så att det händer för mycket. Jag och Lady kom just in från ett mycket givande träningspass, till exempel. Ett par gånger varje dag går vi en lite längre sträcka, alltså inte bara ut på gräsmattan på gården. Då brukar jag träna någonting med henne. 

Dagens övning var mycket enkel, men mycket viktig. Jag släppte henne påd e stora grönområdet en bit bort från vårt bostadsområde. Sedan vandrade jag i promenadtakt runt där. Och berömde Lady varje gång hon följde med eller kom efter. Vilket resulterade i att Lady följde i mina fotspår hela tiden. Jag blev mycket stolt över henne då hon rusade efter några småfåglar, men på kommando avbröt och återvände till mig. Oväntat duktigt gjort av en 11 veckors valp, tycker jag.

Vänta, jag ska bara plocka bort min gympasko ur hennes mun.

Så. I morse hände en annan sak. Jag var ute med Lady i området vid niotiden, och en kvinna på första våningen putsade sina fönster. Hon ropade åt mig och jag kom fram till henne och pratade lite. Hon tyckte det var jätteilla att jag var ute med hunden på gräsmattan, och påpekade att det finns promenadstråk runt omkring området. Hon klagade på att det var äckligt med hundbajs och att soptunnorna i området inte var latriner.

Jag stod och pratade med henne i säkert fem minuter. Jag uppskattar folks åsikter - och att man får tillfälle att förklara sig. Hon lyssnade noga då jag berättade att lady är en valp på 11 veckor som ännu inte orkar gå några längre promenader, varken mentalt eller fysiskt. Jag förklarade att vi går lite längre med henne ett par gånegr om dagen, men att så små valpar helt enkelt måste ut så fort som möjligt. Det förstod hon.

Sedan diskuterade vi även hundbajs. Jag förklarade att vi alltid plockar upp efter vår hund, och att det inte ligger någonting i gräsmattan att trampa i. Det sa hon att hon sett, och tyckte om, men att hon inte ville att vi skulle slänga hundbajspåsarna i soptunnorna runt omkring området. Hon berättade att hond e senaste dagarna haft problem, eftersom att värmen fått soptunnan nedanför hennes fönster att lukta. Och det förstod jag mycket väl.

Vi kom överens om att det inte var så farligt att Lady blev rastad på gården, och att jag skulle lägga påsen i någon annan papperskorg. Hon var väldigt trevlig, polska tror jag av dialekten att dömma. Hon såg attd et var rottweiler i Lady, och blev förvånad av när jag berättade hur liten hon var. Jag tycker det är bra när man kan prata ut så att alla parter är nöjda. Man måste respektera att alla inte tycker om hundar, så det gäller att samsas så bra som möjligt på samma yta.

Nu till något annat. I helgen var mamma och min syster här med Bonita och Catchy. Vi valpsäkrade vår lägenhet, umgicks och shoppade lite. Det var riktigt mysigt. Bonita har blivit riktigt stor, minst lika stor som Catchy. De är byggda lite olika, och jag förstår dem som inte tror att det är mor och dotter.

Jag träffade en granne igår som berättade att hon sett min sambo och mamma vara ute med hundarna. Hon hade tyckte att det såg jättesött ut när lilla Lady traskade mitt emellan sin mamma och sin storasyster. En liten minivovve mellan två bjässar.

Jag tog massvis med bilder då de lekte på den då dygnsura fotbollsplanen/grönområdet där jag var med Lady idag. Jag lägger ut många av dem. Även om vissa är överexponerade och suddiga, är de så roliga att jag inte kan låta bli. Så här kommer dem!

Lady

Lek på gräsmattan

Bonita

På span

På språng!

Ladys rumpa

Lek



Mamma!

Måååål!



Skvätt... plask...

Lady söker skydd

Puss puss

Lika som blåbär

Mor och dotter!

Mor och dotter & dotter!

Mitt i smeten

Nosa på mamma!

Hopp och hej!

Lady söker skydd igen

Bara för att jag var tvungen att visa hur snabba de är!

Så här snabba är våra vovvar.

Anfall!



Systrar!

Blötdjur

Litet blötdjur

Mammahund

Löpning

Jag SKA ikapp!!

Jage!

Catchy tar upp jakten!

Bonita ökar avståndet..:!

... och Bonita ökar!

Och överger Catchy!

(Bilden är inte sned, det är du som druckit för mycket!)

valp

Bonita

Knätoffs

Blöt knätoffs

Ledsen?

Blötöra!

Hiphopvovve!

Lånar mammas halsband

Trött hundmamma

Ooch där får det vara slut med bilder för idag! Jag ska bara tillägga att Lady kädne igen både mamma och Nea, och Catchy och Bonita. Hon och Bonita lekte hela helgen. Även catchy tog sig an sin valp, även om hon morrade då Lady försökte smita in och nosa på hennes tuttar...

Tack för i helgen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0