Morgonbestyr

Idag är jag "ledig", det vill säga, kursen är avslutad och jag ska bara vara i skolan för att sy. Bussen går om en timme, så att Catchy inte ska behöva vänta ensam så länge hemma. Danne jobbar idag men kommer hem på lunchen och går ut med henne, så kan jag ta henne när jag kommer hem senare. Men sovmorgon har jag inte fått, för jag var uppe sju ändå och gick med henne då Danne skulle upp :-)

Så dötiden däremellan, mellan 7 och 10:20, har jag tillbringat med att testa mitt nya smink. jag sminkar mig aldrig längre, så mitt gamla hade helt torkat ihop. Så nu när jag köpt nytt får jag se till att använda det. jag tänker faktiskt lägga upp en bild på mitt nysminkade öga för att visa hur det blev. Jag hoppas att det färgmässigt passar med klänningen. Ettuiet innehåller 6 olika nyanser och blå samt gröna färger. Ovan som jag är försökte jag att få det att inte likna en blåtira...

                                                 Mitt öga

Matte sprang mellan speglarna för att se resultatet i olika ljus. Än så länge är fundation (den kladdiga krämen man smetar ut i ansiktet för att täcka sina finnar och röda fläckar) liite för mörk, men jag hoppas på mer sol innan balen så att huden hinner anpassa sig...
Hunden låg innanför dörren med min äckliga, slitna gympadoja som huvudkudde och studerade sin mellanmattes konstiga beteende. Hon behöver aldrig något smink, lyckost där! Hennes päls är lika svart året om ;-)
Jag kunde inte låta bli att ta ett kort på henne också. Jösses vad trött hon ser ut! Inte visste jag att dräcktiga tikar blir morgontrötta och tjuriga. Catchy gruffade på en barnvagn som överraskade henne när vi klev utanför ytterdörren förut. Hon gick och "muttrade" enda tills den kommit utom synhåll.

                      Skokudde

Jag hoppas verkligen att hon är dräktig. Allt tyder på det, men vem vet, man ser det man vill se? Det känns hemskt att hon snart ska hem igen... en anledning att inte längta efter balen, för när mamma åker hem då tar hon hunden med sig. Snyft! Det är förresten en 3:e juni. och studenten den 9:onde. Jösses, jag som nyss gcik i blöjor?? Tiden går fort när man har roligt, sägs det. Tja, det stämmer ju i alla fall med hundens besök. Det känns som om det var igår Catchy kom hit, och inte flera veckor sedan!

Kommentarer
Postat av: carina brickman m, familj

Hallå där! Kommentaren om blöjorna är faktiskt förbehållet mamman:-) Men tänk positivt. Om MIN bäbis åker hem så får ni ju snart en egen:-D. Puss

BDW klänningen e klar och en överraskning väntar;-)

2010-05-21 @ 22:37:54
Postat av: Dan Brickman

Vilka fräcka bilder :)

2010-05-22 @ 09:43:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0