Veterinär bokad

Veterinären ringd. Jösses, vad jobbigt det är att få tag på en sådan. Och dyrt blir det. Minst 1000 kronor, och då är inga test inräknade. Hon jag pratade med gav mig en offert på 2000. Roligt? Inte när man inte ens vet om det kommer att göra skillnad.

Men något som gjorde mig verkligt glad var pappa. Han sponsrar oss med 500 kronor, och det gör verkligen mig rörd. Han vet hur mycket en liten katt betyder. Pappa, tack, jag älskar dig.

Själva veterinärsamtalen kändes inte särskillt roliga. Först ringde jag distriktsvetrinären, och fick prata med en som hänvisade mig vidare eftersom att hon inte var så bra på smådjur. Så för Vetrinär nummer två drog jag hela historien, turbulensen kring vår lilla katt. Vi pratade i säkert fem minuter. Hon var mycket kompetent, trovärdig och duktig på att förklara samband. Hon lyssnade på vad jag hade och säga, och bemötte allt på ett väldigt proffsigt sättl. Så alla i Alvestatrakten, besök Viktiora på Distriktsvetrinärerna om ni behöver hjälp. MKen undvik djursjukhuset.

Jag blev hänvisad dit eftersom att de har utrustningen att utföra en riktig undersökning. Efter 25 minuters telefonkö kom jag äntligen fram. Till en otrevlig, sur och tvär djurskötare som varken lyssnade eller gjorde någonting alls för att få mig som eventuell kund att vilja besöka stället. Tvärtom. Hon neglegerade allt, ifrågasatte och var fruktansvärt negativ. det var nog det otrevligaste samtalet någonsin. Hon tog inget jag sade på allvar.

Hon tog för givet att jag var någon barnrumpa som var lite orolig över en engångsförteelse och frågade mycket otrevligt om jag visste vad jag pratade om, ifall jag frågat någon om problemen. Om jag frågat någon? Halva nätet, alla jag känner, två vetrinärer samt att vi kollat upp varje hemsida angående ämnet på internet. Jag tvivlar starkt på att hon varit så otrevligt om jag varit i hennes ålder (+ 50), eller kanske kille.
 
Jag var så frustrerad och ledsen efter det samtalet. Ursch!! Det ena bra med allt var väl att jag fick ringa från skoltelefonen och slapp betala för telefontiden. Jag skulle inte betala en krona för att prata med den kvinnan. hon skulle betala mig för att få jobba där. Människor passar inte till alla jobb. I kundtjänst får du inte ha så dåliga dagar att du får kunden att vilja flytta utomlands för att hitta ett bättre ställe att gå till. Om hon betedde sig så mot mig, som var glad och trevlig, hur beter hon sig då inte mot irriterade, ilska, sura, tvära människor??

Danne vill helst inte gå till veterinären. Jag har lovat honom att om katten inte kissar inne innan fredag, akn vi skjuta upp besöket och kolla på bättre allternativ. Vi ska testa om beroendet kan bero på understimulans eller liknande, genom att leka och gosa extra mycket med henne.
Personligen vill jag till vetrinären. Bäst att utesluta sjukdom från eventuella orsaker. Det är värt pengarna att veta att ens katt är frisk. Först då kan man ju verkligen börja analysera på allvar.

              Kattfan


Kommentarer
Postat av: Pappa

Det löser sig nog med Geisha.



Ett annat tips kan vara att fråga i någon bra djuraffär. Många som jobbar där bör ju kunna en hel del :-)

2010-05-18 @ 22:30:01
Postat av: Sofia

Här kommer en liten kommentar från din mors gamla slöjdklasskompis. jag har också haft en katt som kissar inne. när vi kastrerade henne försvann det. men det kan också bero på att hon har urinvägsinfektion, och då behövs det antibiotika några dagar för att få det försvinna. Nu kanske ni har fått dessa råd och tips innan, har inte kollat gamla kommentarer... När började det? Kan det ha med att göra att Cathcy (stavning?) har vart hos er och att hon känner att hon "inkräktar" på hennes revir och visar missnöje med att kissa? Det finns ett väldigt bra forum www.katter.nu där man kan få mycket tips och råd om hur man ska göra med just katter som kissar inne. Det finns något som heter Feliway som man kopplar in i eluttaget som utsöndrar fernomer (stavning?) som gör att katterna känner sig lugna och tillfreds, ingen drog nu alltså utan det är många som använder det för katter som träffar andra katter eller nya hemförhållanden ect. kanske kan vara något att prova? Men jag skulle nog tippa på att hon antingen har urinvägsinfektion eller kanske urinsten.



Hoppas att det löser sig!! det gjorde det iaf för våran lilla som kissade inne i och med kastrering.



/Sofia

2010-05-19 @ 10:04:13
URL: http://sofiakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0