Sola sola

Igår bäddade danne rent vår säng. Men han hade en sådan huvudvärk att han var tvungen att ta en paus halvägs in i bytandet. När han återvände till sängen fann han... tja, det ser du ju själv :-) det är inte bara vi som tycker om vår prinsessäng!

Catchy



Idag var jag och Danne iväg och testade någonting vi aldrig tidigare gjort, och som vi heller aldrig lär göra om. Vi solade solarium. Obehagligt, läskligt och tråkigt, och som om inte det vore nog, cancerframkallande. I framtiden kör jag hellre på med "brun utan sol" om jag nu måste skaffa fejk-bränna. Jag får se blek ut på balen. Hellre det än att ligga instängd i en klaustrofobisk, lysande och farlig kub.

När vi kom hem möttes vi av någonting ännu hemskare. Spisen stod på! det luktade bränt, men som tur var brann inget. Först fattade vi ingenting, men efter lite dektektivarbete insåg vi att katten måste ha satt på spisen. Den hade inte använts av oss idag, men på bänken bredvid stod disk med slickmärken på. Och hade det varit Catchy som varit boven i dramat hade hela alltet varit renskrapat.

När matte är borta dansar katten på bordet. Hon är aldrig på bänken annars. Men det var tur att ingenting hände. Ursch och fy. Ursch..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0