Smart, sjuk blondin

Just nu sitter en smart blondin vid sin dator och tycker synd om sig själv. Hon och hennes sambo möblerade om lite i går, städade och gjorde lägenheten fin. Enda kruxet var att hon var väldigt förkyld, och i morse efter ansträngningen vaknade hon knappt. Tänk vad lite överansträngning gör när man är sjuk. Jag hatar verkligen att vara sjuk!

Men det är mysigt att vara hemma med sin katt. Hon har en tendens att vilja lägga sig i ens knä och gosa hela tiden. Idag har hon legat i mitt knä, och krutpit upp längs täcket för att nå min haka medan jag låg i soffan insvept i täcket och kollade på film. Det var mycket länge sedan jag kände mig så dålig att jag såg på film då jag var sjuk. Urch. Just den här veckan också, då så mycket ska hända!!

Men en positiv sak är att det nästan under en veckans tid har varit uppehåll i kattens kissande. I förrgår kom vi på henne att sätta sig på en kudde, men vi hann reagera och ta bort henne. Medan jag gick och slöljde kudden satte hon sig dessvärre på golvet där kudden legat. Därav är nu alla golv i lägenheten skurade.

Jag vet inte vad jag ska tro. Vi har försökt att ge henne mer uppmärksamhet den här veckan, och någonting har ju uppenbarligen hänt då hon höll upp. Jag funderar på att ringa vetrinären igen nästa vecka, men det känns ju ändå som om en förbättring har ägt rum. Troligtvis är det ingenting fysiskt.

Nu är kattfan förresten fint klippt i rumpan, för att förhindra andra läskiga saker att följa med från lådan ut på golven. Förutom det, visar hon inga tecken på att vara sjuk. I dag försökte hon jaga en geting som kommit in i lägenheten, så hennes mod är det knappast fel på. Hon var inte glad på matte när matte släppte ut getingen istället.

Nä, nu ska jag fortsätta tycka synd om mig själv och snyta mig igen. Jag får hoppas att er torsdag flyter på trevligare än vad min gör.

Hund och Danne före städningen
Innan städningen

Tattens utkikstorn
Kattens spaningsställe nr vi ska gå med hunden.

Har jag nämnt att min kattunge stjäl mina hårband?
Skatt vi hittade när vi flyttade TV:n. Sanden kommer från mitt ljusfat katten välte.

Det färdiga resultatet
Vårt nystädade, ommöblerade storarum.

Våra fina, billiga utemöbler :-)
Vår billiga utemöbler från jysk :-) Vi behöver dock en stol till.

Fint väder
Och sist, men inte minst: det fina vädret som jag inte orkar vara ute i när jag är sjuk.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Se till att bli bättre och gå inte till jobbet om du är sjuk. Jag tror inte att dina kunder uppskattar om du kommer dit och snörvlar. Du får trösta dig med Sims istället ;-)

2010-05-28 @ 08:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0