Livförsäkring



Det kom en försäljare hem till oss förut. Och jag köpte hans produkt. Det kan ha varit det bästa beslut jag någonsin tagit, för det kan verkligen göra skillnad i en pressad situation.

Läs själva om judet det företaget och deras utbud: http://www.tmbrandskydd.se/

Visst, det är dyrt, men jag är hellre fattig än död, hellre fattig än att förlora de jag verkligen älskar. Det kommer att kosta 3999, eller någonting liknande, för tio års skydd. Kan jag köpa en dator för 4000 känns en riktigt bra, pålitlig brandsläkare inte särskillt mycket dyrare. Den har 10 års garanti och påfyllning ifall den används.

Anledningen till att jag faktiskt gjorde det berodde på ett tv-program danne såg för några veckor sedan. Jag lyssnade med ett halvt öra. Det var något SOSprogram då man följer poliser, ambulanspersonal och brandkår. I just det programmet började det brinna i en lägenhet, och katten fick panik och började tjuta. Det räddade den gamla tantens liv, men katten blev innebränd.

Jag grät floder. Jag klarar fortfarande inte att tänka på hur rädd katten måste ha varit, och vilken hjälte den ändå var. Kan jag göra någonting för att förhindra detta att hända mina djur, då gör jag helt enkelt det. Skulle sammas ak hända här, att vi glömt ett ljus eller att det blir kortslutning någonstans och lägenheten brinner, då kan vi i bästa fall släcka elden och rädda vår älskade katt. Går det illa kanske det går att släcka såpass att man kan ta med henne ut. Och om det värsta inträffar, att honr edan dött atv röken, då har vi med all sannolikhet också gjort det och behöver inte bekymra oss om saken.



Brandsläckare



Jag ser detta som en livförsäkring. En trygghet. Och jag anser att liv och trygghet är värt mycket mer än 4000 kronor. Jag känner mig inte lurad. Jag känner mig trygg.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Vad fick du för pengarna?? jag hoppas att du fick flera brandvarnare + brandsläckare?

2010-05-25 @ 17:07:28
Postat av: Lindis

Hej, vad glad jag blev när jag såg ditt blogg inlägg, har jobbat på akuten och ambulansen i många år och sett förödelsen av just det du beskriver, har också träffat människor som tänker precis som din far ! men 4000 kr kan inte jämföras med att överleva, vi har nämligen köpt precis samma grej som du fast lite till, jag tog villa paketet ( 2 6kilos 1 till varje våning, 2 brandvarnare , 1 2kilos släkare till bilen och 1 brandfilt 8695 kr, alltså dubbelt så dyrt !! men vi bor i hus och har 5 hundar ( kennel ) 2 barn så vad är ca9000 kr om det börjar brinna och jag kan rädda alla mina ungar ?? och vet hur och vad jag ska tänka på. Jag är jätte nöjd !!



kram på dig och alla andra som tar chansen när den dyker upp för även om man kan köpa det på andra ställen så blir det många gånger inte av och man vet inte hur den funkar.

2010-06-10 @ 23:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0