Kattduschardag

Jag måste verkligen säga att vi har en väldigt snäll katt. Idag duschade jag henne tre gånger, utan att hon försökte bita eller riva vid. Sprattlade gjorde hon, men hon förskte inte skada mig.

Varför duschade jag min katt tre gånger? Jo, såhär är det. Hon har väldigt lång päls. Häromdagen upptäckte vi att avföringen gärna fastnar när hon är på lådan. Därför tog jag katten och klippte henne i rumpan, ingen fräscht eller roligt jobb. När de värsta var borta (jag ska klippa mer när hon tvättat sig bättre) tog jag in  henne i duschen och sköljde lite. Efter en stund ser jag katten klia rumpan mot golvet, och jag tog henne till duschen igen. Då satt det fortfarande kvar, och jag försökte duscha bort det. denna procedur upprepades, så jag tog henne till badrummet och tvättade henne ordentligt i rumpan med svamp. nu vet jag att ingenting hänger i pälsen, men det är upp till henne att tvätta sig ordentligt nu.
Vi får väl klippa henne i baken med jämna mellanrum för att förhindra att detta upprepas. Hon har rejäla pälsbyxor, vår dam.

Så efter att ha varit så duktig belönades katten med lite blötmat. Då blev hon en aning mindre sur på matte. Vem vet, hon kanske till och med förlåter mig för mitt elaka tilltag?

Blöt kattsvans

Blöt svans

Nöjd katt

Pappa: för pengarna får man en brandsläckare (larm har vi redan) med 10 års garanti och fri påfyllning och utbyte om trycket går ner i den. Kostnadsmässigt är det mycket billigare än att köpa en ny brandsläckare om året, vilket man egentligen måste om man vill haålla sig med vanliga billiga. Kika på deras hemsida :-)


Kommentarer
Postat av: Sofia

jag är lite nyfiken på hur det går med "kisseriet"?? bättre får jag hoppas eftersom du inte skrivit något om det. =)



/sofia

2010-05-25 @ 22:39:39
URL: http://sofiakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0