Flopp

Det där med brandsäkerheten... glöm vad jag skrev. Idag ringde Danne och kollade upp vad olika betalningsallternativ skulle kosta... och fick bland annat höra att det fanns en ränta på 20 %! Jag frågade klart och tydligt om det fanns någon ränta, och försäljaren sade, "nej, det är bara de 399 kronorna x 10". På pappren jag fick, där nämns ingen ränta!! Det fanns inte ens någon finstilt text att läsa!

 Så nu när vi går och handlar skickar vi in ångerblanketten, och går och köper oss en billig, opålitlig brandsläckare istället. Jag litar mer på Claes Ohlsson nu än på TM Brandskydd. De ljuger än inte rakt upp i ansiktet då man frågar om priset.

Jag fattar verkligen inte hur den mannen som kom hit har mage att stå och ljuga ärliga människor rakt upp i ansiktet. han påstod att han varit brandman. Antagligen har han bara varit en simpel försäljare som lärt sig att ljuga övertygande. URSCH!! Jag är så besviken. Hur kan man luras om sådant som är livsviktigt? Krämer, vitaminer och dammsugare förstår man ju, men kommer det en "FÖRE DETTA BRANDMAN" som vill "PRATA OM RISKERNA" med att bo i lägenhet, och vill "PREVENTERA ANTALET LÄGENHETSBRÄNDER", tycker jag att man ska ha hjärtat på rätta stället. Visst, med deras produkt blir min lägenhet trygg. Men man ska ha råd att bo kvar också :-P

BLÄ.
Dessutom har jag ont i min förkylda näsa.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Försäljare kan vara riktigt lömska... Han arbetade säkert på provision...

2010-05-27 @ 10:03:22
URL: http://rideronthestorm.blogg.se/
Postat av: carina brickman m, familj

Stackars liten både lurad å snuvig:-)

2010-05-27 @ 22:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0