Valpbok

I helgen har jag jobbat en del - och bussar kontra arbetstider passar inte alltid så bra ihop. I väntan på att gå på mina pass har jag haft gott om tid. Tid att läsa ut en helt fantastisk bok. Författaren heter Mickie Gustafson, och en gång tidigare gav min mamma ett kort tips om hennes bok på cannea. Well, som de säger i England. Låt oss upprepa detta, då detta är en bok som borde vara obligatorisk för att blivande hundägare att läsa.

På adlibris.com beskrivs författaren med dessa ord:
"Mickie Gustafson är humanpsykolog, verksam i Göteborg. Med mer än 25 års yrkeserfarenhet av kommunikation, inlärning, stress m m har hon blivit känd för sitt arbete med hundar och hundägare. Hon är regelbunden skribent i Kennelklubbens tidning Hundsport och är senast aktuell med böckerna Att förlora en hund och Unghunden."



Själva boken beskrivs med:
"En valp i huset är en ny liten familjemedlem. En kort men intensiv period som "småbarnsförälder" börjar. Trygghet är A och O för den lilla valpen. Här får man veta hur man får valpen att utvecklas till en egen och unik personlighet som samspelar med oss människor – för det är egentligen vad vi vill att den ska göra."
Det är en kort beskrivning, som ger en vink om innehållet men inte om kvalitén i den. Jag har aldrig läst en faktabok pärm till pärm - förän nu.

Den kostar 142 kronor, men den är ovärderlig: 
www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9127355586

Kommentarer
Postat av: carina brickman m, familj

Visst går tiden fort men inte fort nog när man försöker tala om för mammahund att det är på tiden att hon går in i löp! Då tittar hon på mig med sina varma, vackra, oskuldsfulla bruna ögon. Va löpa? Men jag sprang ju när vi var ute nyss räcker inte det. Sedan viftar hon odygdigt på svansen. Hundskrälle!:-)

2010-03-23 @ 21:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0