Ursch och Fy

Ursch. Jag började min morgon med att läsa nyheterna. Det skulle jag inte ha gjort. Jösses, vilken blodig och hemsk värld vi lever i! Bara elände, om man ska tro det man läser. Nu sitter jag här med en olustig känsla i maggropen.

Men morgonen startade bra! Dannes morföräldrar ringde och väckte oss, Dannes lillebror har blivit pappa. Så hade Danne fått ett MMS på det lilla miraklet. Grattis! Efter det beskedet gick Danne upp, medan jag dröjde mig kvar i sängen med min egen bäbis, katten, på bröstet. Där låg vi och myste, hon spann och jag log.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Katten sitter (eller snarare står) i fönstret och jagar någonting, så att de små tassarna slår på rutan då och då. Hon är tokig. Det finns så mycket jag borde göra, men jag har ingen lust. Hade det varit något bra på TV:n hade jag krupit upp i soffan i mitt täcke. Och hoppats på att katten skulle göra mig sällskap.

Vissa tycker om lov. Jag tycker att det är jobbigt med så mycket fritid! Man får ju bara dåligt samvete över allt man inte tar sig för, som man annars skyller på att man inte hinner med. Haha.

Nu hoppade katten upp i mitt knä  :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0