Tack!

Tack för tipsen!
Jag har skurat lådan med varmt vatten, så vi får se hur det hjälper. Det var ett tag sedan vi skurade den sist, även om den i mina ögon inte var ofräsch. Men katter och människor har ju inte riktigt samma syn på saker och ting. Jag skulle till exempel aldrig äta rå skogsmus.

Personligen tror jag att beteendet är en protest på att hon varit ensam så mycket. Det började ju efter att jag varit borta 16 timmar eller så, och även om Danne var hemma gosade de inte så mycket att vår bortskämda katt nöjde sig med det. normalt är det ju mitt knä hon alltid ligger i, och att inte ha det hemma kan ju vara rätt enerverande. Vi får se. Danne har ju praktiserat i två och en halv vecka, och slutat sent och varit jättetrött, så katten kan nog tycka att det börjar bli tråkigt hemma.

I går kissade hon två gånger i baljan - och en i tvättmaskinen. Fick köra igång den för att få den ren... jäkla katt. jag hade stängt in oss där, hon och mig, för att jag skulle få henne att gå på baljan. Jag visste att hon behövde kissa, och tänkte att om jag är med där inne håller hon sig lugn och skriker och klöser inte på dörren. jaja, det fungerade. Men självklart smet hon in och kissade i tvättmaskinen så fort hennes matte vände ryggen till.

Vi får båda försöka kela med henne och prata med henne mer, så har vi uteslutit även det skälet. I annat fall ringer jag vetrinären i morgon. Tack igen för alla underbara tips!
Nu är det lunchdax.

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej snutt. När ni pratar med veterinären kolla då om p-piller till henne. Könsmognaden kan vara en bidragade orsak till hennes beteende.kram

2010-03-18 @ 20:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0