Intelligent... not.

Jaha, då känner man sig som en fullkomlig idiot. Helt bakom flötet. Jag måste ju vara det, med tanke på att jag inte lyckades lägga ihop två och två!
Jag berättade i gårkväll för mamma om hur kattungen hållit oss vakna hela natten. Vad hon garvade!! Det gjorde jag med när hon förklarade varför katten gnällt.

Det är svårt för oss som bott med den lilla kattungen så länge, att inse att hon håller på att bli Stor. Hon skriker för att hon håller på att bli Könsmogen. Eller snarare, eftersom att hon vill ha en kattkille att leka med. Ha! Det får hon inte, den lilla damen. Inga tonårsgraviditeter här inte! Det räckte med att hennes mamma fick henne som tonårskisse. Vår dam får inte träffa katkillar. I alla fall inte just nu.

Jag har aldrig varit med om övergången mellan kattunge till ung vuxen förut, inte med en honkatt. tenshi flyttade in i huset när jag själv flyttat ut. Anza var könsmogen (tror jag) när vi fick henne. Hon var väl sex månader ungefär, elle äldre? Oavsett, visst har jag hört honkatter klaga då de löper, men jag kopplade inte att min lilla, lilla bäbis löpte! Haha, vad blåögd jag är.

Men men, nu är hon avmaskad och bortklemad, och allmänt nöjd med livet. Förutom just den lilla detaljen att matte och husse inte vill låta henne leka med någon söt liten kattpojke.
Jaja, nu börjar strax lektionen så jag måste kila!


Kommentarer
Postat av: Dan Brickman

Kansas, som du envisas kalla anzna (kallas lickan av mig..) hade ju en kille att tillgå så hon behövde liksom inte ropa. Fast gnällde och kråmade sig för honom gjorde hon ju.. :-)



Nu sedan hon blivit steriliserad behöver hon däremot banta...

2010-03-12 @ 11:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0