Lydnadsträning

Igår hade vi lite lydnad och kommunikationsträning på fotbollsplanen. Ibland är jag osäker på vem som tränar mest, Jag, Danne eller hunden. Alla tre behöver få in rutiner och lära sig visa och läsa de andra. Nu tänkte jag lägga upp lite bilder på det hela. Visst var det lärorikt, men framförallt roligt, och Bonita fick springa av sig ordentligt. Hundar på 14 månader har mycket energi som de behöver få ut, och bättre att få ut det på gräsmattan än på ett par skor ;-)

Sedan vill jag också tipsa om Fredrik Steens blogg. Jag vet inte hur stor nytta man som hundägare har av den, men det är intressant läsning i varje fall, och han har väldigt fins hundar. :-) Jag tror att man som hundägare ska ta åt sig från olika källor vad som fungerar bäst för en själv, och sedan följa hjärtat. Alla säger olika, men ofta menar de samma sak. Oavsett om det är den tandblekte, kaxige Cesar Millan eller den tystlåtne, svenske Steen.  Kommunikation och ledarskap är nykeln till ett fungerande liv, inte bara för hunden utan för hela familjen.

http://www.djurmagazinet.se/index.php?option=com_k2&view=itemlist&layout=user&id=22293&task=user&Itemid=107&phpMyAdmin=1de8460f0b32566768b6ca529ec113ec


Lydnad

Lydnad

Lydnad

Lydnad

Lydnad

Lydnad

Lydnad

Lydnad

Se gärna:


http://www.youtube.com/watch?v=ttmmHrAA1vE&feature=related


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0