En katt klagar...

Jag hoppade upp på mattes mysiga bröstkorg för att gosa lite. täcket hade glidit ner en aning, och jag fick syn på hennes roliga halsband! Det började jag leka med. Jag älskar att leka med mattes prylar. Halsband, hårband, hårslingo, dinglande snören... woho!

Matte blev inte glad över att väckas före sex på morgonen av en kelig och busig katt. Hon kastade ner mig och drog upp täcket! Men skam den som ger sig. jag hoppade upp igen. Matte kliade mig sömnigt, och det var jättemysigt. Ni skulle ha hört hur jag spann!

Men så slutade hon! Elakt va? Hon slutade klia på mig! Så jag bet henne i handen. Då gömde hon den under täcket. När min vanliga taktik misslyckades bet jag i hakan istälet. Då blev jag nerkastad igen!

Men mig blir man inte av med! Jag skuttade upp igen. Matte hade en hårslinga i ansiktet, som jag tänkte vara snäll att hjälpa henne att bli av med. Mina morrhår råkade kittla matte när jag sträckte mig över hennes ansikte och lade tassen på hennes kind. Och tuggade på hennes hår.
 
Jag blev nerslängd igen.

Jag hoppade upp igen. Denhär gången somnade jag på hennes bröstkorg. Hon låg helt gömd under täcket. Då ringde väckarklockan. Klockan hade slagit 6.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0