Catchy fick valpar

Inatt föddes Catchys valpar. De var sex stycken, och en var jättestor, med pälsiga öron precis som Bonita. Catchy var rastlös. Hon bytte plats mellan min säng, mammas köksgolv och hundkorgen. Inte konstigt, med tanke på att det var jättemycket folk i huset. Jag, Nea, danne, Mamma, Neas bästa polare Malin och Johansson, samt flera stycken från mitt jobb. (Vad gjorde dem där?)

Sedan vaknade jag till, insåg att min säng och mammas köksgolv ligger ca 23 mil isär. Inga valpar kunde ha fötts där. och typ det är omöjligt att på de nyfödda valparna veta vilken pälssort de kommer att få.

Jag somnade igen. Catchy fick fjorton valpar. En dog, och jag försökte rädda den. det var omöjligt. Så kall den var, och så pytteliten. Mamma vågade inte ringa Karin, av rädsla för att Catchy skulle bli störd. Förra kullen räddade Karin en valp. Men Karin kom endå. Hon gick ut och in och pratade om att hon var kaffesugen. Catchy låg utmatad på golvet, tillsammans med tretton levande små, små valpar. Overkligt små valpar. De kunde väl vägt runt 100 gram. Förra kullen vägde i genomsnitt 400 gram.

Jag vaknade och insåg att jag drömde igen. Men jag insåg också att drömmen väldigt snart blir till verklighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0