Regnet står som spöni backen...

Men jag har tio små kvicksilver som lyser upp tillvaron ändå. Hyfsat väder på förmiddagen med chans till lite fotografering, trodde jag. Tyvärr var inte valparna villiga att stå still, inte förän de däckade. Dessa ljuvliga små varelser går från 220 km/h till total tvärnit:-) Och då kan man ta kort fast de blir ganska enformiga i längden;-) Här kommer lite av dagens skörd både före, under och efter regnet.  I nuläget är det fem valpar kanske fyra som fortfarande är till salu. Cleo, Tingeling, Baloo, Nemo och kanske Triton. Se och njut av era små. I morgon blir de sex vexkor så "snart" kan ni komma och hämta hem dem:-)



Cleo och Tingeling i dagens första wrestlingmatch



Tingeling försöker charma grannens pojk:-) Hon lyckades!



Liten bedårande Cleo... innan hon överföll fotografen:-




Cleo försöker äta upp Ariel



Men Ariel bjuder rejält motstånd:-)



Domaren vid ringside gör sig beredd att avbryta matchen på grund av osjyssta bett.



Då får jag väl ta Triton istället...



Ludde och Nemo i svanskkamp...



Nemo leder med 1-0 :-)



Ariel, Blunder och Nemo håller på med mångkamp. Alla på varandra:-)



Tingeling satt still i tre sekunder, men inte frivilligt:-)


... och det gjorde Cleo med.



Ludde och Baloo duellerar...



Triton med sitt nerlagda byte:-)


medan Tingeling ser beundrande på...



Jag vill ha tillbaks mitt byte...



Jaha, du sa håll dig PÅ mattan :-)



Å så nya friska tag med Baloo!


... en "liten" söt kille på fem kilo :-P


med ett stort hjärta så han delar gärna med sig till Triton...



Ja, ja. Låt dem hålla på! Blunder och Lafayette tar det hela med ro...



Lugn, bara lugn. Jag laddar bara batterierna.



precis som Nemo, fast han föredrar en hårdare kudde.



Fast inga har det så skönt som vi:-)



Ludde "in action" :-D



Jaktsäsongen är över för i dag. Triton har däcket:-)



liksom Baloo... brottning är såå jobbigt:-)



Sen kom regnet och några av oss var inte så förtjusta i det utan drog oss inomhus. Eftersom matte inte tycker så mycket om att städa så har hon nog inget emot att vi lånar dammvippan. Eller så har Ariel tänkt sig en karriär som städhund:-)



Baloos favoritpose, under soffan!



Har ingen aning om vilka det är men eftersom de ligger under min soffa så antar jag att det är några av mina valpar ialla fall:-)



En liten trött Triton:-)

Det kommer filmer som visar vad valpar gör när det regnar ute:-) men de kommer Annie få lägga upp. Däremot upptäckte jag när jag gick igenom bilderna att både Blunder och Nemo lyckats smita undan kameran den här gången också:-S Gissa vilka som kommer hårdbevakas under morgondagen:-)
Dax att mata de små liven igen och bädda ner dem för natten. Ha det:-)

Kommentarer
Postat av: sara

hejsan! jag har ett par frågor!

Jag och min sambo ska skaffa hund och jag undrar hur mycket valparna kostar, om det är någon/några som är tingade och om den sötingen med bruna inslag är hane eller hona. kram och tacksam för svar :d

2010-07-31 @ 08:52:52
URL: http://ensara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0