Oj, oj...

Ett bakslag har inträffat.

Igår upptäckte Karin och mamma att Cleo, dem minsta av valparna, har ett kraftigt överbett. Det får henne att se väldigt näpen ut, men medför dock att hon troligen har svårare än de andra att få i sig näring. Troligtvis är det därför hon är minst. Mamma ska höra med vetrinären hur dommen lyder. Om Cleo kan leva ett noramlt liv ändå, eller om vi måste ta bort henne.

Nu har mamma kontrollerat alla valparna noga. Balo har en antydan till underbett, han också, men inte på långa vägar såsom Cleo. dessutom är han fortfarande störst i kullen, så med honom är det ju ingen fara. De andra är helt normala. Personligen tror jag inte att det är någon fara med någon av dem. med tanke på att det inte upptäckts förrän nu ser det ju inte så farligt ut, och valparna ser lite rävaktiga ut snarare än missbildade eller så. För mig är det bara smärre skönhetsfel, precis som att jag själv har ett gigantiskt födelsemärke på armen eller en ful uppåtnäsa.

Men ändå. Ursch, vad hemskt. Jag tycker synd om den lilla valpen. Om hon får leva blir det till att hitta ett underbart hem åt henne som inte bryr sig om det lilla skönhetsfelet. Tyvärr är ju många väldigt utessendefixerade av sig. Men hur det här går får framtiden visa...

Såhär ska det se ut...
Catchy har normalt bett

Så här ser Cleo ut...
Cleo



Och såhär ser lilla Baloo ut...
Baloo

Och såhär ser JAG ut! :-D
JAG!

Hihi, ja JAG tyckte i varje fall att den sista bilden passade minst in här. :-) Valparna är rena modellerna i jämförelse!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Jag kollade in Cleo idag..



Ge inte upp ännu. Detta överbett kan ge sig.

2010-07-15 @ 23:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0