Trist & långtråkigt.

Jag har tråååkigt!
Vi har haft världens segaste förmiddag i skolan, och det är fortafarande en halvtimme till lunchen. Och sedan är det en timme innan naturkunskapen och sedan är det två timmars intensivt lyssnande innan det är dags att missa bussen och komma hem sent. :-)

Till helgen kommer min syster ner till Alvesta! Det ska bli kul, hoppas jag i alla fall. I lilla Alvesta finns ju inte mycket att göra, men man kan umgås på vanligt, hederligt vis. Man kan gå ut med hunden och leka i snön. man kan titta på tv. Man kan spela tvspel. Man kan laga mat. Man kan äta maten någon annan lagar :-)

Jag tror att Catchy saknar mamma. Häromdagen mötte vi en kort kvinna vars jacka påminde om en av mammas, och Catchy gnällde och började vifta på svansen. Jag tror att hon blev lite besviken när kvinnan visade sig vara en främling. Stackars Catchy. Hon verkar dock trivas bra hos oss. jag ska ladda upp ett par bilder ikväll från igår, då hon och danne hade gått och lagt sig :-) De var för söta.

Och på tal om sött! Igår städade Danne badrummet, och tog av toalocket för att komma åt ordentligt. han hade hällt något medel i toastolen och stod i godanro och städade typ handfatet då han hör ett "PLASK!" och hinner se en katt fara som en kanon i luften - ut från toastolen! Så det blev till att duscha kattunge. Vilket gick jättebra, men tröjan fick sig några rivmärken. Kattunge uppskattade inte Dannes vänlighet att duscha skurmedlet ur en fluffiga pälsen... som sagt, bilder kommer! Jag var tyvärr inte hemma och bevittnade spektaklet, men jag tog lite bilder på en halvtorr kattunge som satt och tvättade sig torr i fönstret.
Tror ni att hon lär sig av läxan...?
Det tror inte jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0