Och så hittade kattunge gardinen...

Mjau, mjau. Matte håller tummarna att den får hänga kvar. Hon bröt mot en oskriven lag idag. Hon tog ner julpyntet. Vi hade ju ändå bara några få tomtar, en gardin på fel gardinstång och en adventsljusdake. Nu sitter vår nya, normala gardinstång på plats.

Det är bara en liten detalj. Matte har hängt två leksaker i den. Trådgardiner! de är nästan lika kul att leka med som julgardinerna var; dem kunde man klänga och klättra i. dessa är lite tråkigare, men det går att leka med dem också. jag saknar julglittret matte hade uppe... DET var kul att leka med!

Jag har förlåtit matte. För att hon lät husse trycka in mig i en hemsk bur och sitta i tre timmar med ett flämtande svart monster på vakt utanför. vad håller mina människor på med egentligen? Jag som precis slappnat av i det där stora, stökiga huset och hittat en lekkompis att tugga på!

Mjau, mjau. Vi är hemma nu, äntligen! Men det är en detalj i det hela som jag inte riktigt kan begripa. Det svarta monstret är kvar. Jag hade hoppats att det skulle vara en mardröm, men när jag vaknade på mattes bröstkorg i morse låg monstret på golvet nedanför. Aj fan. Jag vet att hon inte är farlig, men hon är ju så klumpig! Och hon stjäl mina leksaker. Matte hade kastat en boll till mig, och när jag började leka med den kom monstret och tog den! Vilken fräckhet!

Jag har tillbringat större delen av dagen i mattes famn. Tills att hon slänger ner mig. Ytterligare fräckhet! Jag kan inte hjälpa att det kliar i mina tänder. Jag måste få tugga. Hallå där, matte! Visa lite hänsyn! Och förresten är husse lika dum. Han steker köttbullar utan att mata mig! Fast monstret satt bredvid mig och tiggde, och hon fick heller inget. Så jag antar att det är rättvist, i husses ögon. Men ni kan tro att jag klagade! Och när jag tillslut gav upp och berättade för matte kliade hon mig bara under hakan och kallade mig för bäbis. Hm? Ingen förstår mig!

Nä, nu ska jag sova i mattes knä igen. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0