Gästinlägg

När jag träffade Annie så hade jag inte vidare stor djurerfarenhet. Visst, min pappa hade en hel del djur men han har jag inte haft kontakt med på många år. Han hade en Golden Retriver/Border Collie som hette Chicko. En underbar hund som jag dock "gled ifrån" de sista åren av hans liv på grund av min ickekontakt med pappa. Jag saknade Chicko mycket när jag inte kunde träffade honon, han var en speciell hund.

När Annie för ett och ett halvt år sedan klev in i mitt liv gjorde hon det inte ensam. Jag bekantade mig snabbt med familjen Brickman och alla deras djur. Första gången jag gick ut med Catchy så återupplivades hundmänniskan i mig. Jag fick tillbaka underbara minnen från tiden när jag och Chicko lekte och när vi gick långpromenader. När vi badade och när han låg vid mina fötter i sängen och sov. När jag gick min första promenad med Catchy så förändrades en del av mitt liv. Jag började drömma om att ha en egen hund igen.

Sedan kom mars. Vad hände i mars då? Jo, valparna kom ju förstås. Dessa fem underbara små bäbisar. Min dröm om en egen hund gjorde sig påmind hela tiden. Jag och Annie bodde nästan uppe i Bohus på helgerna under tiden som valparna var små. Det var helt underbart att bli väckt av valparnas "skönsång" varje morgon. Det var en underbar tid.

Ni som har följt bloggen sedan i våras lär kunna gissa vad nästa stycke kommer att handla om. Bonita såklart =)

Denna underbara lilla råtta som Carina bestämde sig för att behålla. Jag fick för första gången följa med från gullig valp till trotsig unghund. Det har varit otroligt roligt att få följa med på resan. Jag har ett särskilt band till Bonita, nästan samma band som Annie har till Catchy. Det här speciella kärleksbandet man bara kan ha till en hund. Och så småningom ska vi även utveckla det här bandet till vår alldeles egna valp.

Det är något speciellt med att ha en hund i lägenheten. Imorse så väckte Catchy oss vid 5. Hon verkade orolig och vi tolkade det som att hon ville gå ut. Så det var bara till att dra på sig kläder och gå ut i kylan. Antagligen hade hon klarat sig tills vi gick upp på riktigt, men varför chansa? Det är ett djur vi pratar om, ingen skulle ta en sådan risk med sitt barn, varför då göra det med sin hund?

Jag tar det här med att ha hund väldigt seriöst och jag är beredd att göra vad som krävs för att hunden ska må så bra som möjligt. För det man får i utbyte, det går inte att sätta ett pris på. Vi räknar med att Catchy går in i löp i mars. Carina kommer att ta en kull till på henne och de nya valparna beräknas komma i juni. Jag och Annie har redan bestämt oss för att vi ska ha en hund ifrån den kullen. En liten "Lady". Vi längtar något otroligt efter henne, hur man nu kan göra det innan valpen ens är född.

Avslutningsvis vill jag säga att det är underbart att ha en hund i sitt liv. En kompis som är din kompis "no matter what". En kompis som älskar dig för den du är, som aldrig slutar älska dig och som under hela dens liv kommer stå vid din sida. Bara du ger den ett märgben en gång ibland ;-)

Danne och Catchy



Det här inlägget är skrivet av Daniel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0